Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18971
Назва: ROLE-PLAY AS A METHOD OF DEVELOPING STUDENTS’ FOREIGN SPEAKING SKILLS
Автори: Жукевич, Наталія
Бібліографічний опис: Жукевич Н. ROLE-PLAY AS A METHOD OF DEVELOPING STUDENTS’ FOREIGN SPEAKING SKILLS // Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2019. № 1 (16). С. 205-209
Дата публікації: 2019
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Науковий керівник: Серняк, О. М.
Ключові слова: role-playing
role cards
real play
surreal play
foreign speaking skills
foreign language teaching
EFL classroom
Короткий огляд (реферат): The article deals with the problem of using role-playing as a method of developing students’ foreign language speaking skills. A wide range of role-play activities have been considered. Role play activities range from highly-controlled guided conversations at one end of the scale, to improvised drama activities at the other; from simple rehearsed dialogue performance, to highly complex simulated scenarios. During any role-playing, each student is assigned a particular role to play. Every participant is attributed a role card with information about their roles and further instructions. The example of implementation of role-play techniques in the EFL classroom has been demonstrated. It has been revealed that role-play is one of the most efficient strategies in the repertoire of an EFL teacher who is looking for meaningful ways to empower his students in the foreign language.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/18971
Розташовується у зібраннях:Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. 2019. № 1 (16)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
60_Zhukevych.pdf106,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.