Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19095
Title: THE PECULIARITIES OF THE USE OF SEMANTIC MAPS IN THE FORMATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’ LEXICAL COMPETENCE
Authors: Заверуха, Христина
Bibliographic description (Ukraine): Заверуха Х. THE PECULIARITIES OF THE USE OF SEMANTIC MAPS IN THE FORMATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’ LEXICAL COMPETENCE // Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. № 1 (17). С. 111-115
Issue Date: 2020
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Supervisor: Зубрик, Андріана Романівна
Keywords: semantic maps
lexical competence
high school students
teaching method
modernization
Abstract: З метою більш повного й активного використання природних можливостей учнів, їх досвіду, логічна складова навчання учнів старших класів повинна мати потужну підтримку з боку візуального мислення. Графічні засоби навчання відіграють важливу роль у цілісному усвідомленні предмета пізнання, допомагають виділити його суттєві положення, нейтралізувати “розмивання» загального бачення взаємозв’язків, яке властиве вербальному викладу, а також розвивати навички опрацювання ущільненої інформації, формувати креативний та критичні стилі мислення та мовлення. Активне використання семантичних карт розглядається сучасною дидактикою як важливий метод поглиблення пізнавальної діяльності суб’єктів навчання. Тому актуальності набуває їх застосування у процесі навчання, зокрема у процесі формування лексичної компетентності учнів старших класів загальноосвітніх шкіл. Модернізація вмісту освіти в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства не в останню чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов.
In order to make fuller and more active use of students' natural abilities, their experience, the logical component of teaching high school students should have strong support from visual thinking. Graphic learning tools play an important role in the holistic understanding of the subject of knowledge, help to highlight its essential provisions, neutralize the "blurring" of the overall vision of relationships, which is inherent in verbal presentation, as well as develop skills of processing condensed information, form creative and critical thinking and speaking styles. Active use of semantic maps is considered by modern didactics as an important method of deepening the cognitive activity of subjects. Therefore, their application becomes relevant in the learning process, in particular in the process of forming the high school students’ lexical competence in secondary school. Modernization of the content of education in Ukraine at the present stage of development of society is not least associated with innovative processes in the organization of foreign language learning.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19095
Appears in Collections:Студентський науковий альманах факультету іноземних мов ТНПУ ім. В. Гнатюка. 2020. № 1 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28_Zaverukha.pdf101,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.