Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19351
Назва: Формування графічної компетентності здобувачів вищої освіти засобами комп’ютерно-орієнтованих технологій
Інші назви: Формирование графической компетентности соискателей высшего образования средствами компьютерно- ориентированных технологий
FORMATION OF GRAPHIC COMPETENCE OF THE HIGHER EDUCATION SEEKERS BY MEANS OF COMPUTER-ORIENTED TECHNOLOGIES
Автори: Гаврищак, Галина Романівна
Уруський, Андрій Володимирович
Бібліографічний опис: Гаврищак Г. Р., Уруський А. В. Формування графічної компетентності здобувачів вищої освіти засобами комп’ютерно-орієнтованих технологій// Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка 2021. № 1. C. 6–13.
Дата публікації: 2021
Видавництво: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключові слова: графічна компетентність
підготовка майбутніх учителів трудового навчання та технологій
індивідуальне навчально-дослідне завдання
графічні редактори
верстат з цифровим програмним керуванням
фанера
графическая компетентность
подготовка будущих учителей трудового обучения и технологий
индивидуальное учебно-опытное задание
графические редакторы
станок с числовым программным управлением
фанера
graphic competence
training of future teachers of Labor Education and Technology
individual educational and research task
graphic editors
digital program control machine
plywood
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Обґрунтовано доцільність формування графічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання і технологій засобами комп’ютерно-орієнтованих технологій. Проаналізовано підготовку студентів з комп’ютерної графіки у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (далі – ТНПУ) при вивченні дисциплін «Нарисна геометрія, креслення та комп’ютерна графіка» і «Комп’ютерна графіка та мультимедіа». Запропоновано посилити підготовку здобувачів вищої освіти з виконання креслеників деталей (виробу) засобами графічних редакторів через самостійне виконання студентами креслеників деталей з використанням графічної програми у позааудиторний час у формі індивідуального навчально-дослідного завдання (ІНДЗ). Обґрунтовано доцільність виконання креслеників деталей виробу у програмному середовищі з подальшим їх виготовленням на верстаті з цифровим програмним керуванням (ЦПК). Запропоновано фанеру як конструкційний матеріал для проєктування виробів з подальшим їх виготовленням на верстатах з ЦПК. Розкрито структуру ІНДЗ: виконати кресленики деталей виробу за інструкцією; надати «фотозвіт» послідовності виконання креслеників за інструкцією з коротким описом; виконати зміни конструкції виробу опираючись та знання й уміння сформованими при виконанні креслеників деталей за інструкцією. Наведено приклад інструкції, яка надається студентам при виконанні ІНДЗ у графічній програмі KOMPAS-3D. Подано зразок результату виконання студентами ІНДЗ – підставка під телефон.
Обоснована целесообразность формирования графической компетентности будущих учителей трудового обучения и технологий средствами компьютерно-ориентированных технологий. Проанализирована подготовка студентов по компьютерной графике в Тернопольском национальном педагогическом университете имени Владимира Гнатюка при изучении дисциплин «Начертательная геометрия, черчение и компьютерная графика» и «Компьютерная графика и мультимедиа». Предложено усилить подготовку соискателей высшего образования по выполнению чертежей деталей (изделия) средствами графических редакторов при самостоятельном выполнении студентами чертежей деталей с использованием графической программы в внеаудиторное время в форме индивидуального учебно-исследовательского задания. Обоснована целесообразность выполнения чертежей деталей изделия в программной среде с последующим их изготовлением на станке с числовым программным управлением (ЧПУ). Предложено фанеру как конструкционный материал для проектирования изделий с последующим их изготовлением на станках с ЧПУ. Раскрыта структура индивидуального учебно-исследовательского задания: выполнить чертежи деталей изделия по инструкции; предоставить «фотоотчет» последовательности выполнения чертежей по инструкции с кратким описанием; выполнить изменения конструкции изделия опираясь и знания и умения сформированными при выполнении чертежей деталей по инструкции. Приведен пример инструкции, которая предоставляется студентам при выполнении индивидуального учебно-исследовательского задания в графической программе KOMPAS-3D. Представлено образец результата выполнения студентами индивидуального учебно-исследовательского задания – подставка под телефон.
The role of graphic competence in the training process of future teachers of labor education and technology has been substantiated in this article. Examples of students' use of the acquired knowledge in Descriptive Geometry and Engineering Graphics in further educational and practical activities have been established. There are reading drawings of products (parts) for their manufacture; design and execution of graphic images of products (parts); development of a logical sequence of the technological process for the manufacture of the product; designing a garment pattern, etc. The growing role of machines with digital program control (DPC) is taken into account and the role of graphic representation of the part (product) in digital format for their manufacture on such machines is also investigated. It is proposed to provide the emphasized training of students to perform drawings of parts (products) by means of graphic editors with the prospect of their manufacture on machines with DPC. The purpose of the article is to reveal the features of preparation of future teachers of labor education and technology to perform drawings of product details in graphic editors with the subsequent manufacture of these objects on machines with digital program control. The peculiarities of training students in Computer Graphics at Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University during studying of disciplines «Descriptive Geometry, Drawings and Computer Graphics», «Computer Graphics and Multimedia» have been analyzed. It is determined that students are not able to fully master Computer Graphics due to the lack of hours and the large number of commands and functions that are provided by such computer programs. It is proposed to enhance the preparation of students for mastering computer graphics through the independent implementation of students' drawings of product details using a graphic program in extracurricular time in the form of an individual educational research tasks (IERT). The expediency of making drawings of product parts by means of a graphic program with their subsequent manufacture by a machine with digital program control (DPC) has been substantiated. Plywood is proposed as a construction material for the design of the products by means of graphic editors with the subsequent manufacturing by machines with DPC. The structure of IERT is proposed: to make drawings of details of a product according to the instruction; provide a “photo report” of the sequence of drawings according to the instructions with a short description; to change the design of the product based on the knowledge and skills formed by making drawings according to the instructions. An example of IERT instructions for students is given. It involves the use of KOMPAS-3D. The phone stand is considered as a sample of performance by students for IERT.
Опис: DOI 10.25128/2415-3605.21.1.1
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19351
ISSN: 2311-6382
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2021, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Havryshchak_Uruskyi.pdf375,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.