Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20398
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКниш, Мирослава-
dc.contributor.authorМамчур, Ольга-
dc.date.accessioned2021-07-29T10:34:03Z-
dc.date.available2021-07-29T10:34:03Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationКниш М., Мамчур О. Навчальний посібник "Регіональна економічна і соціальна географія світу" у контексті забезпечення цілісності викладання навчальної дисципліни // Наукові записки Тернопільського національного педагогічногоуніверситету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія. – Тернопіль : Тайп. – №3 (33). – 2012.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20398-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано значення навчального посібника для забезпечення цілісності викладання фундаментального курсу "Регіональна економічна і соціальна географія світу", дотримання головних засад Болонських принципів у сучасній вищій школі. Саме цілісність викладання курсу забезпечить успішне засвоєння знань студентами в процесі виконання різних типів завдань, зокрема самостійних та індивідуальних навчально-дослідних завданьuk_UA
dc.description.abstractВ статье проанализировано значение учебного пособия для обеспечения целостности преподавания фундаментального курса "Региональная экономическая и социальная география мира", соблюдение главных принципов Болонских принципов в современной высшей школе. Именно целостность преподавания курса обеспечит успешное усвоение знаний студентами в процессе выполнения различных типов задач, в частности самостоятельных и индивидуальных учебно-исследовательских задач.uk_UA
dc.description.abstractThe importance of the educational textbook to ensure the integrity of teaching "Regional economic and social geography of the world," respect the essentials of the Bologna principles in a modern high school are analyzed in the article. It will ensure the integrity of the teaching learning students successful in the implementation of different types of tasks, including classroom (lectures and seminars or practical), independent, individual teaching and research, a list of tests. Subjects practical and independent work enlights students with current political, economic, social and environmental issues and the specifics of their manifestation in macro-regions of the world, and is structured in two modules substantial compliance with the requirements of the Bologna process. In each of the practical works specified purpose and a focus on what students should know and be able task practice, reading list, glossary contains terms and concepts, tasks and exercises for self-study. An important component of the educational textbook is information and analytical section. This chapter includes statistical materials and literature to prepare for classroom and independent work. Statistical information shows retrospective and current status of certain aspects of the world development. Internet address of the site, which can update information, are given in this chapter.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТайпuk_UA
dc.relation.ispartofseriesГеографія;-
dc.subjectнавчальний посібникuk_UA
dc.subjectцілісність викладанняuk_UA
dc.subjectвимоги Болонського процесуuk_UA
dc.subjectсамостійна робота,uk_UA
dc.subjectіндивідуальні навчально-дослідні завданняuk_UA
dc.subjectструктура навчального курсуuk_UA
dc.subjectучебное пособиеuk_UA
dc.subjectцелостность преподаванияuk_UA
dc.subjectтребования Болонского процессаuk_UA
dc.subjectсамостоятельная работаuk_UA
dc.subjectиндивидуальные учебно-исследовательские задачиuk_UA
dc.subjectструктура учебного курсаuk_UA
dc.subjecteducational textbookuk_UA
dc.subjectintegrity teachinguk_UA
dc.subjectrequirements of the Bologna processuk_UA
dc.subjectindependent workuk_UA
dc.subjectindividual educational and research objectivesuk_UA
dc.subjectstructure of the educational courseuk_UA
dc.titleНавчальний посібник "Регіональна економічна і соціальна географія світу" у контексті забезпечення цілісності викладання навчальної дисципліниuk_UA
dc.title.alternativeУЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ "РЕГИОНАЛЬНАЯ ЭКОНОМИЧЕСКАЯ И СОЦИАЛЬНАЯ ГЕОГРАФИЯ МИРА" В КОНТЕКСТЕ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ЦЕЛОСТНОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ДИСЦИПЛИН.uk_UA
dc.title.alternativeEDUCATION TEXTBOOK „REGIONAL ECONOMIC AND SOCIAL GEOGRAPHY OF THE WORLD” IN THE CONTEXT OF INTEGRITY Of TEACHINGuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія, 2012, № 3 (33)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Myroslava.pdf191,57 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.