Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20398
Title: Навчальний посібник "Регіональна економічна і соціальна географія світу" у контексті забезпечення цілісності викладання навчальної дисципліни
Other Titles: УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ "РЕГИОНАЛЬНАЯ ЭКОНОМИЧЕСКАЯ И СОЦИАЛЬНАЯ ГЕОГРАФИЯ МИРА" В КОНТЕКСТЕ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ЦЕЛОСТНОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ДИСЦИПЛИН.
EDUCATION TEXTBOOK „REGIONAL ECONOMIC AND SOCIAL GEOGRAPHY OF THE WORLD” IN THE CONTEXT OF INTEGRITY Of TEACHING
Authors: Книш, Мирослава
Мамчур, Ольга
Bibliographic description (Ukraine): Книш М., Мамчур О. Навчальний посібник "Регіональна економічна і соціальна географія світу" у контексті забезпечення цілісності викладання навчальної дисципліни // Наукові записки Тернопільського національного педагогічногоуніверситету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія. – Тернопіль : Тайп. – №3 (33). – 2012.
Issue Date: 2012
Publisher: Тайп
Keywords: навчальний посібник
цілісність викладання
вимоги Болонського процесу
самостійна робота,
індивідуальні навчально-дослідні завдання
структура навчального курсу
учебное пособие
целостность преподавания
требования Болонского процесса
самостоятельная работа
индивидуальные учебно-исследовательские задачи
структура учебного курса
educational textbook
integrity teaching
requirements of the Bologna process
independent work
individual educational and research objectives
structure of the educational course
Series/Report no.: Географія;
Abstract: У статті проаналізовано значення навчального посібника для забезпечення цілісності викладання фундаментального курсу "Регіональна економічна і соціальна географія світу", дотримання головних засад Болонських принципів у сучасній вищій школі. Саме цілісність викладання курсу забезпечить успішне засвоєння знань студентами в процесі виконання різних типів завдань, зокрема самостійних та індивідуальних навчально-дослідних завдань
В статье проанализировано значение учебного пособия для обеспечения целостности преподавания фундаментального курса "Региональная экономическая и социальная география мира", соблюдение главных принципов Болонских принципов в современной высшей школе. Именно целостность преподавания курса обеспечит успешное усвоение знаний студентами в процессе выполнения различных типов задач, в частности самостоятельных и индивидуальных учебно-исследовательских задач.
The importance of the educational textbook to ensure the integrity of teaching "Regional economic and social geography of the world," respect the essentials of the Bologna principles in a modern high school are analyzed in the article. It will ensure the integrity of the teaching learning students successful in the implementation of different types of tasks, including classroom (lectures and seminars or practical), independent, individual teaching and research, a list of tests. Subjects practical and independent work enlights students with current political, economic, social and environmental issues and the specifics of their manifestation in macro-regions of the world, and is structured in two modules substantial compliance with the requirements of the Bologna process. In each of the practical works specified purpose and a focus on what students should know and be able task practice, reading list, glossary contains terms and concepts, tasks and exercises for self-study. An important component of the educational textbook is information and analytical section. This chapter includes statistical materials and literature to prepare for classroom and independent work. Statistical information shows retrospective and current status of certain aspects of the world development. Internet address of the site, which can update information, are given in this chapter.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20398
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія, 2012, № 3 (33)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Myroslava.pdf191,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.