Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20865
Title: Експериментальна апробація педагогічної системи дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій в умовах неперервної освіти
Other Titles: Экспериментальная апробация системы дизайн-подготовки будущих учителей технологий в условиях непрерывного образования
Experimental approbation of the system of design training of future technology teachers in conditions of continuous education
Authors: Кучер, Світлана
Горбатюк, Роман Михайлович
Bibliographic description (Ukraine): Кучер С., Горбатюк Р. Експериментальна апробація педагогічної системи дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій в умовах неперервної освіти // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогіка. 2018. Вип. 1. С.
Issue Date: 2018
Keywords: педагогічна система
професійна підготовка
вчитель технологій
педагогическая система
профессиональная подготовка
учитель технологий
pedagogical system
professional training
technology teacher
Abstract: Окреслено проблему дизайн-підготовки майбутніх учителів технологій в умовах неперервної освіти, яка б дозволила здійснювати підготовку вчителів сучасного типу. Досягненню цієї мети підпорядковані всі компоненти системи педагогічної системи. Практичне значення розробленої системи неперервної дизайн-підготовки доводять представлені результати експериментальної роботи. Експериментальне дослідження спрямоване на оцінку результатів дизайн-підготовки майбутніх учителів із застосуванням окремих методів.
Определена проблема дизайн-подготовки будущих учителей технологий в условиях непрерывного образования, которая позволила бы осуществлять подготовку учителей современного типа. Достижению этой цели подчинены все компоненты системы педагогической системы. Практическое значение разработанной системы непрерывного дизайн-подготовки доказывают представленные результаты экспериментальной работы. Экспериментальное исследование направлено на оценку результатов дизайн-подготовки будущих учителей с применением отдельных методов.
The problem of design training of future technology teachers in the conditions of continuous education, which would allow training teachers of modern type, is outlined. All components of the pedagogical system are subordinated to the achievement of this goal. Experimental research is aimed at assessing the results of design training of future teachers with the use of separate methods. The preparation for the implementation of author innovations, the organization of the experiment, the results of the model implementation, the pedagogical conditions and the concept of continuous design training of the future teacher of technologies are presented. The consequences of approbation in the pedagogical universities of the system of continuous design training of future technology teachers are determined. The practical value of the developed system of continuous design training is connected with the developed methodical recommendations which can be applied in design preparation at different stages of professional training and self training of the teacher.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20865
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorbatuk16.pdf411,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.