Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2098
Title: Евристичне навчання як засіб творчого саморозвитку майбутніх педагогів
Other Titles: Эвристическое обучение как средство творческого саморазвития будущих педагогов
Heuristic learning as means of creative self-development of future teachers
Authors: Кокарева, Елеонора Олексіївна
Bibliographic description (Ukraine): Евристичне навчання як засіб творчого саморозвитку майбутніх педагогів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед.наук :13.00.09 - теорія навчання / Елеонора Олексіївна Кокарева ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2012. – 19 с.
Issue Date: 12-May-2012
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: евристичне навчання
творчість
творчий саморозвиток
технологія творчого саморозвитку
майбутні педагоги
дидактичні умови
Abstract: Дисертацію присвячено проблемі творчого саморозвитку майбутніх педагогів у процесі евристичного навчання. Автором проведено теоретичний аналіз особливостей евристичного навчання щодо активізації творчого саморозвитку майбутніх педагогів та визначено його основні характеристики. У дослідженні розкрито сутність творчого саморозвитку особистості, теоретично обґрунтовано й розроблено технологію творчого саморозвитку майбутніх педагогів у процесі евристичного навчання, модель якої відображає взаємозв’язок мотивів, мети, змістово-процесуальної складової творчого саморозвитку, його компонентів, рівнів, критеріїв та показників, функцій та принципів, дидактичних умов (підготовка викладачів до реалізації технології творчого саморозвитку, створення творчого навчального середовища, побудова індивідуальної програми творчого саморозвитку студента) та етапів реалізації технології. Результати дослідження засвідчують ефективність евристичного навчання для активізації творчого саморозвитку майбутніх педагогів.
Диссертация посвящена проблеме творческого саморазвития будущих педагогов в процессе эвристического обучения. Автором раскрыта сущность эвристического обучения, выделены его главные признаки, ключевые элементы, оно понимается как тип обучения, направленный на развитие личностных качеств студентов и обеспечивающий поиск и создание ими новых учебных продуктов, что осуществляется благодаря направлению наставника, руководящая позиция которого является завуалированной. В работе эвристическое обучение рассматривается как личностно ориентированная дидактическая технология, в основе которой лежит идея активизации творческого саморазвития будущих педагогов, позволяющая студентам осуществлять выбор индивидуальных траекторий обучения, постоянно обогащаться творческим опытом, формировать механизм самореализации личности каждого студента как будущего профессионала.
The thesis deals with the problem of creative self-development of future teachers in the process of heuristic learning. The author has conducted theoretical analysis of the features of heuristic learning in connection with activation of creative self-development of future teachers and defined its basic properties. The essence of creative self-development of a personality is described in the research work. The technology of future teachers’ creative self-development in the process of heuristic learning is theoretically substantiated and approved. Its model represents interrelation of reasons, aim, subject-matter and process part of creative self-development, its components, levels, criteria and indices, didactic conditions, implementation of phases of the technology of creative self-development, functions and principles of creative self-development. The results of the research work confirm the efficiency of heuristic learning for activation of creative self-development of future teachers.
Description: Захист відбувся 12 червня 2012 р. о 14.30 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027). З дисертацією можна ознайомитися у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027).
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2098
Appears in Collections:13.00.09 - Теорія навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кокарева Е. О..pdf534,7 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.