Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/22888
Title: Методика розвитку рівноваги школярів 8-9 років
Authors: Грабик, Надія Михайлівна
Грубар, Ірина Ярославівна
Bibliographic description (Ukraine): Грабик Н. М., Грубар І. Я. Методика розвитку рівноваги школярів 8-9 років // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : збірник наукових праць. Вінниця : Планер, 2016. Вип. 1. С. 41-47
Issue Date: 2016
Publisher: Планер
Keywords: статична і динамічна рівновага,
методика,
засоби,
методичні прийоми,
школярі
static and dynamic balance,
method,
means,
instructional techniques,
pupils
статическое и динамическое равновесие,
методика,
средства,
методические приемы,
школьники
Abstract: У статті запропоновані засоби, методи, методичні прийоми, параметри навантаження для розвитку рівноваги. Виявлено вікові та статеві особливості стану статичної та динамічної рівноваги 8-9 річних школярів.
The study developed a method of balance development in pupils 8-9 years. Methods included the use of basic and special principles, the content of which has been extended through the use of a wide range of teaching methods. The ways to implement the basic principles of pedagogical training during implementation methods of balance development has been described. Experimentally was proven the reliability of technique influence on the performance of static and dynamic balance of students in experimental group (increase is from 17,8 to 22,4% (p <0,05)).
В статье предложены средства, методы, методические приемы, параметры нагрузки для развития равновесия. Выявлено возрастные и половые особенности состояния статического и динамического равновесия 8-9 летних школьников.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/22888
ISSN: 2071-5285
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grubar_Grabik_Methodika_rozvituku.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.