Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23549
Название: Мережевий маркетинг у мережевому суспільстві: гуманістичні та психологічні аспекти проблеми
Авторы: Савелюк, Наталія Михайлівна
Загарійчук, Маргарита
Библиографическое описание: Савелюк Н., Загарійчук М. Мережевий маркетинг у мережевому суспільстві: гуманістичні та психологічні аспекти проблеми // Humanitarium. 2020. Т. 44, вип. 1 : Психологія. С. 140-151.
Дата публикации: 2021
Ключевые слова: ідентичність
мережа
мережеве суспільство
мережева економіка
мережевий маркетинг
identity
network
network society
network economy
network marketing
Краткий осмотр (реферат): У статті здійснено як теоретичний, так і емпіричний аналіз окремих гуманістичних та психологічних аспектів функціонування мережевого маркетингу в сучасному мережевому суспільстві. Актуалізовано гуманістичний та психологічний вектори проблеми пошуку людиною гармонійної індивідуальної ідентичності та шляхів дієвої самореалізації у глобалізованому й інформатизованому соціумі, у масовізованому середовищі споживання та послуг. Із позицій кількох різних галузей сучасної психології виокремлено індивідуальні особливості ставлення українського населення до власного матеріального статусу та окремих потенційних можливостей його покращення, зокрема, проаналізовано феномен «соціальної психології бідності» як стилю життя, що нерідко обґрунтовується відповідною життєвою філософією та мораллю. Розкрито амбівалентні складові іміджу мережевого маркетингу в сучасному соціумі, а також соціальні й особистісні чинники формування ставлення та персонального залучення до цього виду зайнятості. За результатами пілотажного емпіричного дослідження зроблено висновки: домінантна більшість онлайн опитаних (методом «зручної вибірки» та «снігового кому») українських респондентів самовизначилися як «середні за своїм матеріальним статусом»; майже половина розглядає багатство як, в основному, результат власної наполегливості та активності; домінантна більшість респондентів, хоча б частково, поінформована про мережевий бізнес, а трохи понад третини – «пробували себе» у даному виді бізнесу; найбільш частотні виявлені асоціації з «мережевим маркетингом» – «продаж/продажі» та «Інтернет», вписуються у його загальні денотативні трактування; приблизно кожен п’ятий респондент має певну недовіру до такого методу заробітку, пов’язану з «пірамідальними» конотаціями та страхом «бути обманутим»; у такої ж кількості осіб довіру до мережевого маркетингу вселяють конкретні успіхи та результати відповідної діяльності.
The article carries out both theoretical and empirical analysis of some humanistic and psychological aspects of the functioning of network marketing in modern network society. In fact, the humanistic vector of research is represented in the importance of formulating and understanding of the problem of human search for a harmonious individual identity and ways of effective self-realization in a globalized and informatized society, in a massive environment of consumption and services; psychological and socio-psychological vectors consist of the study of individual characteristics of the Ukrainian population’s attitude to their own material status and some potential opportunities for its improvement. In particular, the analysis touches the phenomenon of «social psychology of poverty» as a lifestyle, which is often justified by the relevant philosophy of life and morality. The ambivalent components of the image of network marketing in modern society, as well as social and personal factors of attitude formation and personal involvement in this type of employment are revealed. According to the results of a pilot empirical study, it was stated that the dominant majority of online Ukrainian respondents (it was used the methods of «convenient sampling» and «snowball») has been self-identified as «average in their material status». At the same time, almost half consider wealth as mainly the result of their own persistence and activity. The dominant majority of respondents are at least partially informed about the network business, and a little over a third – «tried themselves» in this type of business. The most frequently identified associations with «network marketing» were «sale / sales» and «Internet», fit into his general denotative interpretations. However, about one in five respondents has some distrust of this method of earning, associated with «pyramidal» connotations and fear of «being deceived». And the same number of people trust network marketing instills concrete success and results of relevant activities.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23549
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Saveluk.pdf964,57 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.