Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23755
Название: Організація дозвілля підлітків з особливими освітніми потребами
Другие названия: THE ORGANIZATION OF LEISURE FOR ADOLESCENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
Авторы: Олійник, Галина Михайлівна
Главацька, Ольга Леонідівна
Библиографическое описание: Олійник Г. М., Главацька О. Л. Організація дозвілля підлітків з особливими освітніми потребами // Ввічливість. Humanitas. Луцьк : Гельветика : Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021. № 3. С. 70-75
Дата публикации: 2021
Издательство: Гельветика
Ключевые слова: підлітки з особливими освітніми потребами
дозвіллєва діяльність
соціальний педагог
форми дозвіллєвої діяльності
adolescents with special educational needs
leisure activities
social pedagogue
forms of leisure activities
Краткий осмотр (реферат): У статті вивчено й узагальнено основні тенденції організації дозвільної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Здійснено теоретичний аналіз наукових підходів до трактування поняття «дозвілля», «дозвіллєва діяльність». Розкрито мету дослідження, яка полягає у вивченні й узагальненні основних тенденцій організації дозвілля дітей з особливими освітніми потребами. Досліджено, що організація дозвіллєвої діяльності має значний вплив на формування особистості у підлітковому віці. Проаналізовано сферу дозвіллєвої діяльності, яка має бути побудована так, щоб її зміст і форми організації були максимально спрямовані на розкриття загальнолюдських, загальнонаціональних цінностей і формування на їхній основі особистісних якостей. Виокремлено основні завдання організації дозвілля з підлітками з особливими освітніми потребами, а саме: забезпечення всебічного розвитку дитини; формування суспільно-громадського досвіду особистості; розвиток, стимулювання та реалізація її духовного і творчого потенціалу; створення системи пошуку, розвитку й підтримки юних талантів, обдарувань; залучення до соціокультурних цінностей; виховання вольових якостей, формування активної життєвої позиції. Розкрито форми дозвільної діяльності для підлітків з особливими освітніми потребами. Визначено, що під час організації дозвіллєвої діяльності велика роль відводиться соціальному педагогові, якому перш за все необхідно враховувати психологічні особливості дітей з особливими освітніми потребами. Доведено, що на ефективність дозвіллєвої діяльності, здійснюваної з підлітками з особливими освітніми потребами, впливають: рівень матеріально-технічної бази; доступність установ культури для дітей з особливими освітніми потребами; забезпеченість кваліфікованими кадрами; вивчення й застосування інноваційного досвіду роботи; достатні обсяги фінансування дозвіллєвих програм, у тому числі із залученням засобів, отриманих за фандрайзингом; транспортне обслуговування; різноманіття видів дозвіллєвих занять та їх вільний вибір. Методи дослідження використані такі: теоретичні (аналіз наукової літератури з досліджуваної проблеми); емпіричні (спостереження, порівняння, узагальнення). Досліджено, що проблема вільного часу гостро постає перед підлітками з особливими освітніми потребами, які, на жаль, обмежені у виборі дозвіллєвих форм через фізичні недоліки, відсутність дозвіллєвої культури та невміння розпоряджатися вільним часом раціонально, змістовно і повноцінно. Саме вміла організація дозвіллєвої діяльності сприяє ефективному розвитку особистості підлітка, яка здійснює позитивний вплив на творчий потенціал особистості та готує його до дорослого життя.
The article studies and summarizes the main trends in the organization of leisure activities for children with special educational needs. Theoretical analysis of scientific approaches to the concept “leisure”, “leisure activity” has been carried out. It has been investigated that the organization of leisure activities has a significant impact on a personality formation in adolescence. The sphere of leisure activity has been analyzed which should be built in such a way that its content and forms of organization were supremely aimed at the disclosure of universal, national values and the formation of personal qualities based on them. The main tasks of leisure activities with adolescents with special educational needs have been highlighted, namely: ensuring the comprehensive development of the child; formation of the social experience of the individual; development, stimulation and realization of its spiritual and creative potential; creation of a system of search, development and support of young talents; involvement in social and cultural values; education of strong-willed qualities, an active life position formation. Forms of permitting activities for adolescents with special educational needs have been revealed. It has been determined that in the organization of leisure activities, a great role is given to the social educator, who, above all, must take into account the psychological characteristics of children with special educational needs. It has been proved that the effectiveness of leisure activities carried out with adolescents with special educational needs is influenced by: the level of infrastructure; accessibility of cultural institutions for children with special educational needs; provision of qualified personnel; study and application of innovative work experience; sufficient amounts of funding for leisure programs, including with the involvement of funds received from fundraising; transport service; a variety of leisure activities and their free choice.
Описание: DOI : https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.3.10
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23755
ISSN: 2786-4715
2786-4723
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Oliynyk_Hlavatsʹka_orhanizatsiya_dozvillya.pdf285,49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.