Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23825
Название: Optimization of Cooperation Between Social Work Specialists and Pedagoges of Pre-school Educational Establishments
Другие названия: Оптимізація співпраці фахівців із соціальної роботи та вихователів закладів дошкільної освіти
Авторы: Perkhailo, Nelia
Rozhko-Pavlyshyn, Tetiana
Библиографическое описание: Perkhailo N., Rozhko-Pavlyshyn T. Optimization of Cooperation Between Social Work Specialists and Pedagoges of Pre-school Educational Establishments // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Сер. Педагогіка. Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2019. № 8 (40). С. 131–145
Дата публикации: 2019
Издательство: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Ключевые слова: вихователь
фахівець із соціальної роботи
заклад дошкільної освіти
соціальне партнерство
професійне спілкування
умови оптимізації співпраці фахівців
educator
specialist in social work
pre-school establishment
social partnership
professional communication
conditions for optimization of cooperation of specialists
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): З огляду на необхідність змістово-технологічного оновлення системи соціальної роботи, яка має відповідати викликам часу, запитам соціуму, виникає потреба в пошуку шляхів її оптимізації, зокрема, на етапі первинної соціалізації молодого покоління – у закладах дошкільної освіти. Пропонована стаття присвячена актуальній нині проблемі налагодження партнерської взаємодії, конструктивної професійної комунікації педагогів закладів дошкільної освіти та фахівців із соціальної роботи у формуванні всебічно розвиненого, соціально захищеного дошкільника, покращення співпраці з батьками вихованців, попередження професійного вигоряння працівників тощо. Наведено результати вивчення практики реальної співпраці педагогів закладів дошкільної освіти в процесі соціального виховання дітей, соціально-педагогічної роботи з батьками вихованців, встановлено типові недоліки та труднощі в діяльності фахівців названої сфери: відсутність соціальних педагогів у штаті дошкільних закладів, недостатність наявних у них ресурсів, обмеженість використовуваних стереотипних форм і методів, слабкий зв’язок із працівниками соціальних служб тощо. Висвітлені причини й наслідки зниження виховного потенціалу сім’ї, якості спілкування в ній, пов’язані з недостатнім рівнем соціального досвіду батьків, їхньої комунікативної культури, неготовністю до конструктивного діалогу з педагогами та фахівцями соціальної сфери. Автори визначили умови оптимізації співпраці фахівців із соціальної роботи та педагогів закладів дошкільної освіти, що передбачають обов’язкове введення до штатного розпису дошкільних закладів посади соціального педагога; формування в педагогічних і соціальних фахівців позитивної мотивації до співпраці й ефективного професійного спілкування; підготовка майбутніх фахівців (вихователів та соціальних працівників) до соціального партнерства; урізноманітнення технологій такої співпраці. Логіка якісного перетворення професійної співпраці педагогів закладів дошкільної освіти та фахівців із соціальної роботи передбачає цілісне переосмислення змісту та способів їхньої діяльності: від мотивації, усвідомленої потреби у такій взаємодії  до оволодіння відповідними інструментами, алгоритмом дій та творчого їх використання, що передусім повинно забезпечуватися в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців, а безперервно вдосконалюватися  шляхом саморозвитку працівників. У публікації окреслені перспективи вирішення проблеми вдосконалення взаємодії фахівців у напрямі соціалізації дітей дошкільного віку, взаємодії, координації зусиль суб’єктів соціального впливу, власного професійного розвитку. Розкриті особливості найбільш продуктивного освітнього дискурсу, що об’єднує й підсилює можливості інноваційного, інтегрованого контекстного, активного навчання.
Considering the need for a substantive and technological upgrade of the social work system, which should meet the challenges of the time, to the demands of society, there is a need to find ways for its optimization, in particular, at the stage of primary socialization of the younger generation – in pre-school establishments. The proposed article elucidates the current problem of establishing a partnership, constructive professional communication between teachers of pre-school establishments and specialists in social work in the formation of a fully-developed, socially-protected pre-school child, improving cooperation with parents, preventing professional burnout of workers, etc. It presents the results of study of the existing cooperation between teachers of pre-school establishments in the process of social upbringing of children, socialpedagogical work with their parents; identifies typical drawbacks and difficulties in the activity of specialists of the mentioned sphere: lack of social pedagogues on the staff of pre-school institutions as well as resources available to them, limited nature of the stereotyped forms and methods used, weak link with social workers, etc. The reasons and consequences of reducing the educational potential of the family, the quality of communication in it, are related to the inadequate level of social experience of parents, their communicative culture; lack of readiness for a constructive dialogue with teachers and specialists in the social sphere. The authors determined the conditions for optimizing cooperation between social work specialists and teachers of pre-school establishments, which requires introduction of a social teacher’s position in the pre-school establishments; formation of positive motivation for cooperation and effective professional communication in the pedagogical and social specialists; preparation of future specialists (educators and social workers) for social partnership; diversification of technologies for such cooperation. The logic of qualitative transformation of professional cooperation between teachers of pre-school establishments and specialists in social work involves a holistic rethinking of the content and methods of their work: from the motivation, the conscious need for such interaction – to mastering the relevant tools, algorithm of activities and their creative use, which must be first and foremost provided in the process the professional training of future specialists; and continuous improvement – through the self-development of employees. The publication outlines the perspectives of solving the problem of improving the interaction of specialists in the direction of socialization of children of pre-school age, interaction, coordinating efforts of subjects of social influence, personal professional development. It reveals features of the most productive educational discourse that unites and strengthens the possibilities of innovative, integrated, contextual, active learning.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23825
ISSN: 2313-2094
2413-2039
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
RP_ 2019.pdf948,71 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.