Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24024
Title: Адаптація першокурсників до освітнього процесу ліцеїв спортивного профілю: проблеми і шляхи вирішення
Other Titles: FIRST YEAR STUDENTS’ ADAPTATION TO THE EDUCATIONAL PROCESS IN LICEUMS SPORT SCHOOLS: PROBLEMS AND SOLUTIONS
Authors: Івегеш, Андрій
Bibliographic description (Ukraine): Івегеш А. Адаптація першокурсників до освітнього процесу ліцеїв спортивного профілю: проблеми і шляхи вирішення // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. № 2. C. 74–80.
Issue Date: 2021
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: адаптація
ліцей спортивного профілю
ліцеїст
освітній процес ліцею
adaptation
sports lyceum
lyceum student
the educational process at lyceum
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Вступ до навчального закладу визначається зміною умов життєдіяльності першокурсників, призводить до руйнування вироблених раніше звичок, навичок, ціннісних орієнтацій колишніх школярів. Охарактеризовано шляхи адаптації ліцеїстів першого курсу з огляду на досвід педагогічного колективу Тернопільського педагогічного ліцею спортивного профілю. В результаті проведення теоретичного аналізу визначено, що соціальна адаптація як феномен є процесом і результатом засвоєння індивідом соціального досвіду внаслідок сукупності цілеспрямованого впливу на особистість освітнього середовища ліцею спортивного профілю. Проаналізовано особливості процесу адаптації ліцеїстівпершокурсників до навчання в умовах навчального закладу (підвищені вимоги, злам стереотипів поведінки, підвищення нервово-психічного напруження, нове коло спілкування, почуття ізольованості, інформаційний стрес). Охарактеризовано можливі причини дезадаптації ліцеїстів: відсутність батьківського контролю, нові умови та вимоги до навчання, внутрішньо особистісні конфлікти. Розглянуто фактори, які впливають на процес адаптації та труднощі адаптації ліцеїстівпершокурсників. На основі емпіричного дослідження соціальної адаптації вихованців педагогічного ліцею визначено інноваційні методи та форми роботи із забезпечення соціальної адаптації, до яких належать тренінги, відеолекторії, круглі столи, інтерактивні вправи з ліцеїстами, з батьками, педагогами, вихователями та активна робота соціального педагога, розробка відповідної індивідуальної програми розвитку ліцеїста.
Admission to an educational institution implies changes the living conditions of first-year students, causes destruction of earlier skills, habits and values of former pupils. The article deals with the ways of first-year students’ adaptation taking into account the experience of the teaching staff of Ternopil pedagogical sports lyceum. The carried out theoretical analysis results in determination of social adaptation as a phenomenon that consists of process and result of developing by individual social experience due to purposeful influences of the educational environment of the sports lyceum on a personality. The peculiarities of first-year students' adaptation to study have been analyzed, as far ksas an adaptation period for every student is different, depending on their psychological characteristics, level of preparation for study. Possible reasons for lyceum students' maladaptation have been characterized: lack of parent's control, new conditions and requirements for study, internal personal conflicts. The factors that influence on the process of adaptation and the difficulties of first-year students' adaptation have been considered in the paper. Based on empirical research of students' social adaptation of pedagogical lyceum, there have been defined the innovative methods and techniques on maintenance of social adaptation that include trainings, video lectures, round tables, interactive activities with lyceum students, parents, teachers, educators and active work of the social pedagogue.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24024
ISSN: 2311-6382
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2021, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IVEHESH.pdf383,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.