Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2442
Title: Розвиток навчально-пізнавальної компетентності старшокласників у процесі вивчення природничих предметів
Other Titles: Развитие учебно-познавательной компетентности старшеклассников в процессе изучения естественных предметов
The Development of Educational-Cognitive Competence of Senior Pupils in the Process of Studying Natural Sciences.
Authors: Галатюк, Михайло Юрійович
Bibliographic description (Ukraine): Галатюк, М. Ю. Розвиток навчально-пізнавальної компетентності старшокласників у процесі вивчення природничих предметів [Текст] : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук :13.00.09 - теорія навчання / М. Ю. Галатюк ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2012. – 23 с.
Issue Date: 2012
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: навчально-пізнавальна компетентність
дидактична модель розвитку навчально-пізнавальної компетентності
навчально- пізнавальна діяльність
Abstract: У дисертації теоретично обґрунтовано і розроблено цілісну дидактичну модель розвитку навчально-пізнавальної компетентності старшокласників у процесі вивчення природничих предметів: визначено зміст і структуру навчально-пізнавальної компетентності як цілісного системного утворення у контексті вивчення природничих предметів; теоретично обґрунтовано генезис дидактичних умов розвитку навчально-пізнавальної компетентності; розроблено і теоретично обґрунтовано тривимірну модель класифікації навчально-пізнавальної діяльності; створено бінарну класифікацію проблемно-змістового забезпечення навчально-пізнавальної діяльності відносно методологічного змісту і рівня проблемності. Удосконалено методику оцінювання навчально-пізнавальної компетентності на основі методу аналізу ієрархій. Подальшого розвитку набула концепція вивчення природничих предметів на основі процесу творчого наукового пізнання.
Интеграция Украины в европейское образовательное пространство связана с внедрением компетентностного подхода в практику общеобразовательной школы. Противоречие междуВ процессе теоретического исследования было установлено, что учебно-познавательная компетентность – это ключевая компетентность, целостное системное образование, являющееся предметом, средством и продуктом учебно-познавательной деятельности и отображающее интегрированную способность субъекта ставить и решать учебно-познавательные задачи, что выражается в наличии соответствующих предметных и методологических знаний, опыта, ценностных ориентиров; обладания познавательными умениями и навыками, эвристическими методами решения проблем, планирования, анализа, рефлексии и самооценки собственной познавательной деятельности. объективно существующей необходимостью внедрения компетентностно ориентированного обучения и неопределенностью, неразвитостью соответствующего категориального аппарата определило проблему исследования, которая заключалась в поиске теоретических положений, критериев, дидактических требований, методов, форм и средств внедрения компетентностного подхода в изучение естественных предметов, в частности, проблему развития учебно-познавательной компетентности.
The dissertation deals with the structure and content of educational-cognitive competence as an integral system formation in the context of studying Natural Sciences. In the thesis the genesis of didactic conditions of the educational-cognitive activity’s development and the three-dimensional model of educational-cognitive activity’s classification have been theoretically-grounded. The binary classification of the educational-cognitive activity’s content support concerning methodological content and problematic level has been created. The methods of educational-cognitive competence’s evaluation on the basis of the hierarchies analysis’ method have been improved. In addition, the integral didactic model of the development of the senior pupils’ educational-cognitive competence in the process of studying Natural Sciences has been elaborated. The conception of Natural Sciences studying on the basis of creative scientific cognition has been developed further.
Description: Захист відбудеться 13 грудня 2012 р. в 1100 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027). З дисертацією можна ознайомитися у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027).
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2442
Appears in Collections:13.00.09 - Теорія навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Galatyk M. Y..pdf583,05 kBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.