Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26222
Название: Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін
Другие названия: EXPERIMENTAL VERIFICATION OF PEDAGOGICAL CONDITIONS EFFICIENCY FOR PROFESSIONAL RESPONSIBILITY FORMATION IN STUDENTS OF TECHNICAL SPECIALTIES DURING SOCIAL DISCIPLINES STUDYING
Авторы: Габрусєва, Наталія Валеріївна
Библиографическое описание: Габрусєва Н. В. Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. № 1. С. 125-135. DOI : 10.25128/2415-3605.22.1.15
Дата публикации: 2022
Издательство: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Ключевые слова: професійна відповідальність
суспільні дисципліни
студенти технічних спеціальностей
педагогічні умови
фронестичний підхід
professional responsibility
social disciplines
students of engineering specialties
pedagogical conditions
phronestic approach
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): У сучасному техногенному світі техніка відіграє особливу роль, покращує якість життя і формує середовище існування для майбутніх поколінь. Питання відповідальності фахівців технічного профілю за результати науково-технічного прогресу виходить на перший план. Вища технічна освіта реагує на суспільний запит, визначаючи відповідальність однією з ключових загальних компетенцій фахівця, ознакою його професійної зрілості. На основі фронестичного підходу обґрунтовано педагогічні умови формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін: використання міждисциплінарних звʼязків суспільних дисциплін для формування здатності співвідносити власну відповідальну поведінку із суспільно значимими ідеалами; застосування контекстного навчання; системний моніторинг процесу формування професійної відповідальності засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Запропоновано методику діагностики сформованості професійної відповідальності майбутніх фахівців технічного профілю. Представлено результати експериментального дослідження ефективності упровадження в освітню практику запропонованих педагогічних умов формування професійної відповідальності, яке проведено зі студентами Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя (далі – ТНТУ ім. І. Пулюя). Експериментальне дослідження підтвердило ефективність педагогічних умов формування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей у процесі вивчення суспільних дисциплін і доцільність їх використання у професійній підготовці у закладах вищої освіти (ЗВО).
In todayʼs technogenic world, technology plays a special role, improving the quality of life and creating living environment for future generations. The question of the responsibility of technical specialists for the results of scientific and technological progress becomes extremely important. Higher technical education responds to public demand, defining responsibility as one of the key generic competencies of a specialist, a sign of their professional maturity. The article grounds the pedagogical conditions of formation of professional responsibility of students of technical specialties in the course of studying social disciplines. This is done on the basis of the notion of phronesis, i.e. the use of interdisciplinary connections of social disciplines for formation of ability to correlate own responsible behaviour with socially significant ideals; application of contextual learning; systematic monitoring of the process of formation of professional responsibility by means of information and communication technologies. The method of diagnostics of formation of professional responsibility of future specialists of technical profile is offered. The results of the experimental study of the effectiveness of the introduction into educational practice of the proposed pedagogical conditions for the formation of professional responsibility, which was conducted with students of Ternopil Ivan Puluj National Technical University (Ukraine) have been presented. The experimental study confirmed the effectiveness of pedagogical conditions for the formation of professional responsibility of students of technical specialties in the process of studying social disciplines and the feasibility of their introduction into vocational training in higher education institutions.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26222
ISSN: 2311-6382
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2022, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
15_HABRUSIEVA.pdf802,51 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.