Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26867
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKalaur, Svitlana-
dc.date.accessioned2022-10-27T10:41:15Z-
dc.date.available2022-10-27T10:41:15Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationKalaur S. Working with aggressive socially neglected adolescents: methodological and practical context // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022. № 4 (118). С. 91–100. DOI https://doi.org/10.24139/2312-5993/2022.04/091-100uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26867-
dc.description.abstractThe article summarizes and systematizes scientific information about aggression and social neglect as scientific categories. The essence of the scientific terms “aggressive adolescent behavior” and “social neglect of adolescents” has been revealed. The features of adolescent aggression and social neglect have been established. By summarizing the views of scientists the author presents the main causes of social neglect and manifestation of aggression. The main attention is focused on the characteristics of methodological and practical aspects of working with the above-mentioned category of adolescents. The content of socio-pedagogical work with teenagers has also been presented in the paper.uk_UA
dc.description.abstractГоловна мета статті – узагальнити інформацію щодо змісту та причин виникнення підліткової агресії та соціальної занедбаності, а також здійснити аналіз практичної роботи з цією категорією підлітків. У статті застосовувалися теоретичні методи: вивчення наукової літератури, аналіз, синтез, порівняння, узагальнення наукової інформації; здійснено пошук інформації в електронній базі даних Google Scholar, українських і зарубіжних веб-сайтах. Науковий пошук охоплював: 1) теоретико- методологічний аналіз змісту наукових дефініцій «підліткова агресія», «соціальна занедбаність»; 2) висвітлення шляхів вдосконалення соціально- педагогічної роботи з соціально занедбаними підлітками, які мають підвищений рівень агресії. Узагальнено і систематизовано наукову інформацію про агресію та соціальну занедбаність як наукові категорії. Представлено сутність наукових термінів «агресивна підліткова поведінка» та «соціальна занедбаність підлітків». Встановлено, що соціально занедбані підлітки доволі часто проявляють агресію. Шляхом узагальнення поглядів науковців представлено основні риси агресивних соціально занедбаних підлітків. Так, у них низький рівень загальноосвітніх, соціально-етичних знань; спостерігається відставання у загальному розвитку; їм притаманне неадекватне ставлення до себе та навколишніх; можна спостерігати невідповідність їхньої поведінки тим соціальним нормам, які прийняті у суспільстві. Розкрито основні стадії розвитку соціальної занедбаності, яка спричиняє появу у підлітків прояви агресивної поведінки. Головна увага у статті зосереджена на характеристиці методичних і практичних аспектів роботи з категорією підлітків для яких властивий підвищений рівень агресії. Представлено перелік принципів, а також методів (формування свідомості, організації діяльності, стимулювання діяльності), яких повинні дотримуватися соціальні фахівці (соціальні педагоги, практичні психологи та соціальні працівники) у роботі з агресивними соціально занедбаними підлітками. Доведено, що основоположну методологічну роль у подоланні соціальної занедбаності підлітків з підвищеним рівнем агресії відіграє ідея «дитиноцентризму». Розкрито зміст соціально-педагогічної роботи з підлітками, що мають підвищений рівень агресії, а саме розглянуто практичні аспекти організації спортивних змагань, естафет, групових бесід, роботи з батьками, ігрової діяльності. Чільне місце у роботі з агресивними підлітками відводимо шкільній медіації.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectaggressionuk_UA
dc.subjectadolescent aggressionuk_UA
dc.subjectsocial neglectuk_UA
dc.subjectsocial supportuk_UA
dc.subjectinnovative methods of workuk_UA
dc.subjectагресіяuk_UA
dc.subjectпідліткова агресіяuk_UA
dc.subjectсоціальна занедбаністьuk_UA
dc.subjectсоціальна підтримкаuk_UA
dc.subjectінноваційні методи роботиuk_UA
dc.titleWorking with aggressive socially neglected adolescents: methodological and practical contextuk_UA
dc.title.alternativeРобота з агресивними соціально занедбаним підлітками: методичний та практичний контекстuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Svitlana_Kalaur.pdf939,6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.