Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26867
Title: Working with aggressive socially neglected adolescents: methodological and practical context
Other Titles: Робота з агресивними соціально занедбаним підлітками: методичний та практичний контекст
Authors: Kalaur, Svitlana
Bibliographic description (Ukraine): Kalaur S. Working with aggressive socially neglected adolescents: methodological and practical context // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022. № 4 (118). С. 91–100. DOI https://doi.org/10.24139/2312-5993/2022.04/091-100
Issue Date: 2022
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Keywords: aggression
adolescent aggression
social neglect
social support
innovative methods of work
агресія
підліткова агресія
соціальна занедбаність
соціальна підтримка
інноваційні методи роботи
Abstract: The article summarizes and systematizes scientific information about aggression and social neglect as scientific categories. The essence of the scientific terms “aggressive adolescent behavior” and “social neglect of adolescents” has been revealed. The features of adolescent aggression and social neglect have been established. By summarizing the views of scientists the author presents the main causes of social neglect and manifestation of aggression. The main attention is focused on the characteristics of methodological and practical aspects of working with the above-mentioned category of adolescents. The content of socio-pedagogical work with teenagers has also been presented in the paper.
Головна мета статті – узагальнити інформацію щодо змісту та причин виникнення підліткової агресії та соціальної занедбаності, а також здійснити аналіз практичної роботи з цією категорією підлітків. У статті застосовувалися теоретичні методи: вивчення наукової літератури, аналіз, синтез, порівняння, узагальнення наукової інформації; здійснено пошук інформації в електронній базі даних Google Scholar, українських і зарубіжних веб-сайтах. Науковий пошук охоплював: 1) теоретико- методологічний аналіз змісту наукових дефініцій «підліткова агресія», «соціальна занедбаність»; 2) висвітлення шляхів вдосконалення соціально- педагогічної роботи з соціально занедбаними підлітками, які мають підвищений рівень агресії. Узагальнено і систематизовано наукову інформацію про агресію та соціальну занедбаність як наукові категорії. Представлено сутність наукових термінів «агресивна підліткова поведінка» та «соціальна занедбаність підлітків». Встановлено, що соціально занедбані підлітки доволі часто проявляють агресію. Шляхом узагальнення поглядів науковців представлено основні риси агресивних соціально занедбаних підлітків. Так, у них низький рівень загальноосвітніх, соціально-етичних знань; спостерігається відставання у загальному розвитку; їм притаманне неадекватне ставлення до себе та навколишніх; можна спостерігати невідповідність їхньої поведінки тим соціальним нормам, які прийняті у суспільстві. Розкрито основні стадії розвитку соціальної занедбаності, яка спричиняє появу у підлітків прояви агресивної поведінки. Головна увага у статті зосереджена на характеристиці методичних і практичних аспектів роботи з категорією підлітків для яких властивий підвищений рівень агресії. Представлено перелік принципів, а також методів (формування свідомості, організації діяльності, стимулювання діяльності), яких повинні дотримуватися соціальні фахівці (соціальні педагоги, практичні психологи та соціальні працівники) у роботі з агресивними соціально занедбаними підлітками. Доведено, що основоположну методологічну роль у подоланні соціальної занедбаності підлітків з підвищеним рівнем агресії відіграє ідея «дитиноцентризму». Розкрито зміст соціально-педагогічної роботи з підлітками, що мають підвищений рівень агресії, а саме розглянуто практичні аспекти організації спортивних змагань, естафет, групових бесід, роботи з батьками, ігрової діяльності. Чільне місце у роботі з агресивними підлітками відводимо шкільній медіації.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26867
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svitlana_Kalaur.pdf939,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.