Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26868
Title: The potential of the educational environment in forming the professional speech competence of students of medical colleges
Other Titles: Потенціал освітнього середовища у формуванні професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів
Authors: Kalaur, Svitlana
Turovska, Iryna
Bibliographic description (Ukraine): Kalaur S., Turovska I. The potential of the educational environment in forming the professional speech competence of students of medical colleges // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022. № 4 (118). С. 22–31. DOI https://doi.org/10.24139/2312-5993/2022.05/022-031
Issue Date: 2022
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Keywords: environment
educational environment
professional speech competence
medical college
medical students
середовище
освітнє середовище
професійно-мовленнєва компетентність
медичний коледж
студенти-медики
Abstract: It was carried out structural and logical analysis and systematization of information, as well as comparison of different views and generalizations. There are presented various scientific approaches to the interpretation of the “educational environment”. It is presented the author’s interpretation of the defined concept on the basis of this interpretation. It is established that the educational environment has specific characteristics. There are presented the types of educational environment. The main focus is related on distinguishing the functions of the educational environment depending on its type. There are presented the indicators of the effectiveness of the functioning of the educational environment of the medical college.
Головна мета статті передбачала узагальнення наукової інформації про змістовну характеристику освітнього середовища та визначення його потенціалу у процесі формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів. Для написання статті використано системно- аксіологічний, структурно-порівняльний аналіз педагогічної, соціально- психологічної літератури; проведено; структурно-логічний аналіз та систематизацію інформації, а також зіставлення різних поглядів й узагальнення. Представлено різні наукові підходи до трактування «освітнього середовища», на основі яких презентовано авторське трактування означеного поняття, яке розуміємо як особливу психолого-педагогічну реальність, що містить спеціально організовані умови для формування особистості, а також можливості для її розвитку в рамках соціального та просторово-предметного оточення. Встановлено, що освітнє середовище має конкретні характеристики (гнучкість, різноманітність, доступність у часі та просторі). На основі узагальнення наукових поглядів представлено типи освітнього середовища: традиційне, соціальне, соціально-виховне, навчальне, інформаційне, гуманітарне, природне, творче, ігрове, технологічне, креативне, інтегроване, комунікативне, конкурентне, кооперативне, гуманістичне, технократичне. Головна увага зосереджена на виокремленні функцій освітнього середовища залежно від його типу: прагматичної, креативно- перетворювальної, стимулюючої, освітньої, адаптивної, інформаційної, здоров’язбережувальної, розвивальної, виховної, рефлексивної, комунікативної. типи освітнього середовища не існують ізольовано одне від одного. З’ясовано, що органічне поєднання різних типів освітнього середовища призводить до посилення їхнього впливу на формування професійно-значущих якостей особистості, зокрема, професійно-мовленнєвої компетентності. Представлено показники ефективності функціонування освітнього середовища медичного коледжу.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26868
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalaur_Turovska.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.