Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27095
Название: Психолого-педагогічні характеристики дітей із загальним недорозвиненням мовлення та роль психолого-педагогічної характеристики в організації корекційно-розвиткового процесу з дітьми
Другие названия: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CHARACTERISTICS OF CHILDREN WITH GENERAL SPEECH DEVELOPMENT AND THE ROLE OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CHARACTERISTICS IN THE ORGANIZATION OF THE CORRECTIVE AND DEVELOPMENTAL PROCESS WITH CHILDREN
Авторы: Гуменюк, Ольга Сергіївна
Пацула, Ірина Несторівна
Павлюк, Анастасія Сергіївна
Библиографическое описание: Гуменюк О. С., Пацула І. Н., Павлюк А. С. Психолого-педагогічні характеристики дітей із загальним недорозвиненням мовлення та роль психолого-педагогічної характеристики в організації корекційно-розвиткового процесу з дітьми // Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, м. Тернопіль, Україна, 29-30 вересня 2022 року. Тернопіль : СМП “Тайп”, 2022. С. 113-126.
Дата публикации: 29-сен-2022
Ключевые слова: загальне недорозвинення мовлення
сучасна логопедія
порушення мовленнєвого розвитку
корекційно-розвитковий процес
мовленнєва патологія
general underdevelopment of speech
modem speech therapy
impaired speech development
corrective and developmental process
speech pathology
Краткий осмотр (реферат): Для дітей, які мають загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) характерне порушення мовленнєвої системи, що стосується граматичної, лексичної та фонематичної сторін. Тому своєчасне виявлення та найголовніше виправлення порушень мовленнєвого розвитку є одним із найважливіших завдань сучасної логопедії. Перед фахівцями постають складні завдання щодо пошуку ефективних шляхів, методів і форм діагностики ЗНМ у дітей та організації ефективного корекційно-розвиткового процесу з ними. Відтак, фахівці мають постійно вдосконалювати рівень своєї компетентності щодо сучасної періодизація проявів загального недорозвинення мовлення, характеристики психолого-педагогічних особливостей дітей з ЗНМ, методів діагностики та корекції цього порушення. З метою дослідження та висвітлення психолого-педагогічних особливостей дітей із ЗНМ та визначення їхньої ролі у організації корекційно- розвиткового процесу у статті використано комплекс загальнонаукових методів: аналіз науково методичної літератури з даної теми - для характеристики психолого-педагогічних особливостей; аналіз сучасних програм подолання ЗНМ у дітей - для окреслення сутності та основних підходів у організації корекційно-розвиткового процесу; аналіз, синтез, індукція та дедукція - для виокремлення причин виникнення ЗНМ у дітей; систематизація та узагальнення - для фомування висновків за результатами дослідження.Відмічено, що через мовленнєві порушення, які пов’язані із ураженням або ж недорозвиненням певних відділів центральної нервової освіти виникають труднощі у сприймані звуків та недоліки вимови. Недостатнє оволодіння звуковим складом слова гальмує накопичення словникового запасу, формування граматичної будови мови та опануванню навичками письма та читання. Мовленнєві порушення також напряму залежать від генетичних факторів. Може виникнути мовленнєвий дефект під впливом навіть незначних несприятливих зовнішніх чинників.
For children who have a general underdevelopment of speech, a disorder of the speech system, which concerns grammatical, lexical and phonemic aspects, is characteristic. Therefore, timely detection and, most importantly, correction of disorders of speech development is one of the most important tasks of modern speech therapy. Specialists face difficult tasks in terms of finding effective ways, methods and forms of diagnosis of PN in children and organizing an effective corrective and developmental process with them. Therefore, specialists must constantly improve their level of competence regarding the modem periodization of manifestations of general underdevelopment of speech, characteristics of the psychological and pedagogical features of children with general underdevelopment of speech, methods of diagnosis and correction of this disorder.In order to investigate and highlight the psychological and pedagogical features of children with general underdevelopment of speech and determine their role in the organization of the correctional and developmental process, the article uses a complex of general scientific methods: analysis of scientific and methodical literature on this topic - to characterize the psychological and pedagogical features; analysis of modem programs for overcoming SEN in children - to outline the essence and main approaches in the organization of the correctional and developmental process; analysis, synthesis, induction and deduction - to identify the causes of general underdevelopment of speech in children; systematization and generalization - to form conclusions based on research results. It is noted that due to speech disorders, which are associated with the damage or underdevelopment of certain departments of the central nervous system, there are difficulties in perceiving sounds and pronunciation defects. Insufficient mastery of the sound structure of the word inhibits the accumulation of vocabulary, the formation of the grammatical structure of the language, and the mastery of writing and reading skills. Speech disorders also directly depend on genetic factors. A speech defect can occur under the influence of even minor adverse external factors.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27095
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
gumenuk.pdf1,13 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.