Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27501
Название: Психологічні особливості професійного самовизначення
Другие названия: PSYCHOLOGICAL FEATURES OF PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF SCHOOLCHILDREN
Авторы: Чорна, Ірина Михайлівна
Библиографическое описание: Чорна І. М. Психологічні особливості професійного самовизначення // Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Львів : Гельветика, 2022. Вип. 12. С. 157-163. DOI : https://doi.org/10.30970/PS.2022.12.18
Дата публикации: 2022
Издательство: Гельветика
Ключевые слова: профорієнтація
професійне самовизначення
інтереси
мотиви
здібності
професія
career guidance
professional self-determination
interests
motives
abilities
profession
Серия/номер: Серія психологічні науки;
Краткий осмотр (реферат): У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування особистості майбутнього професіонала. Визначено роль вибору професії у цьому процесі. Вказано на особливе значення професійного самовизначення випускників школи і те, що профорієнтація у сучасних умовах усе ще не досягла своєї головної мети – формування в учнів професійного самовизначення, яке б відповідало індивідуальним особливостям кожної особистості і вимогам суспільства до сучасного працівника. Проаналізовано сучасні нормативні документи, які регулюють профорієнтаційну роботу в Україні. Зазначено проблему посилення конкуренції у світовому економічному просторі та загострення у зв’язку із цим проблеми формування, відтворення та використання трудового потенціалу. Вказано на важливе соціальне та економічне завдання послідовного розвитку державної системи професійної орієнтації населення, що забезпечує всім громадянам рівні можливості в отриманні профорієнтаційних послуг. Проаналізовано сучасний досвід запровадження спеціальності професійного радника. Проаналізовано досвід зарубіжних країн з організації та здійснення системи профорієнтаційної роботи. Прокоментовано авторський досвід у дослідженні та розробці проблеми профорієнтації та Концепції державної системи профорієнтації в Україні. Проаналізовано провідні наукові дослідження у галузі профорієнтації. У статті надано окремі результати аналізу сучасного стану профорієнтаційної роботи у школі, зокрема психологічних особливостей професійного самовизначення школярів. Здійснено кількісний та якісний аналіз результатів досліджень: професійної спрямованості інтересів школярів із коментарем ґендерних відмінностей; глибини та усвідомленості мотивів вибору професії; типу професійної спрямованості; професійних типів особистості; рівня профорієнтаційної обізнаності. На основі систематизації та узагальнення результатів досліджень зроблено висновки щодо рівня розвитку та психологічних особливостей професійного самовизначення випускників шкіл. Дано оцінку сучасному стану профорієнтаційної роботи у школі. Внесено пропозиції щодо покращення якості профорієнтаційної роботи у школі.
The urgency of problem of forming personality of future professional is substantiated in the article. The role of choosing a profession in this process is determined. The special importance of professional self-determination of school graduates and the fact that career guidance in modern conditions has not yet achieved its main goal – the formation of students’ professional self-determination, which would meet the individual characteristics of each individual and society’s requirements for modern worker. Modern normative documents regulating career guidance work in Ukraine are analyzed. The problem of intensification of competition in the world economic space and aggravation in this connection of problem of formation, reproduction and use of labor potential is mentioned. The important social and economic task of consistent development of the state’s system of vocational guidance of the population, which provides all citizens with equal opportunities in receiving career guidance services is pointed out. The modern experience of introduction of a specialty of the professional adviser is analyzed. The experience of foreign countries in the organization and implementation of the career guidance system is analyzed. The author’s experience in research and development of the problem of career guidance and the Concept of the state’s system of career guidance in Ukraine is commented. Leading research in the field of career guidance is analyzed. The article presents some results of the analysis of the current state of vocational guidance work at school, in particular the psychological features of professional self-determination of students. Quantitative and qualitative analysis of research results: professional orientation of students’ interests depth and awareness of the motives for choosing a profession; type of professional orientation; professional personality types; level of career guidance awareness. Based on the systematization and generalization of research results, conclusions were made about the level of development and psychological characteristics of professional self-determination of school graduates. An assessment of the current state of career guidance work at school is given. Suggestions have been made to improve the quality of career guidance work at school.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27501
ISSN: 2522-1876
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Chorna_PSYCHOLOGICAL.pdf438,43 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.