Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28317
Название: Психологічні умови резильєнтності педагога в період воєнного стану
Другие названия: PSYCHOLOGICAL CONDITIONS OF TEACHER RESILIENCE DURING THE PERIOD OF MILITARY SITUATION
Авторы: Цюман, Т.
Нагула, О.
Адамська, Зоряна Михайлівна
Библиографическое описание: Цюман Т., Нагула О., Адамська З. Психологічні умови резильєнтності педагога в період воєнного стану // Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. 2022. № 38 (2). С. 83-89. DOI : https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.3813
Дата публикации: 2022
Ключевые слова: резильєнтність
психологічні правила стійкості педагога
відчуття безпеки
емоційна стійкість
цінності
стрес
resilience
psychological rules of teacher resilience
security
emotional stability
values
stress
Краткий осмотр (реферат): У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз основних наукових підходів до визна- чення резильєнтності у вітчизняній і зарубіжній психології, звернено увагу на концептуальні ідеї щодо обґрунтування психологічних умов розвитку резильєнтності: 1) відновлення відчуття безпеки через розуміння специфіки проживання кожною людиною ситуацій, пов’язаних із загро- зою життю в умовах воєнного стану; 2) безпечне та екологічне реагування на емоційні про- блеми особистості, які накопичуються через значні стрес-фактори, пов’язані із порушенням базового відчуття безпеки та військовими діями; 3) врахування особливостей функціонування мозку в умовах зовнішніх загроз; 4) формування резильєнтного освітнього середовища, напо- вненого груповими та суспільними цінностями; 5) опора на ресурс психологічного та фізичного комфорту, який є важливим елементом для відновлення резильєнтності особистості. Визначені умови лягли в основу спеціально сформованих для використання у освітянському середовищі Правил Стійкості Педагога: 1) «Дбаємо про власну безпеку та захищеність тих, хто поруч»; 2) «Реагуємо на свої почуття та допомагаємо дітям проживати їхні»; 3) «Враховуємо можли- вості мозку, що працює у стресі»; 4) «Створюємо середовище спільних цінностей»; 5) «Плекаємо майстерність турбуватися про себе». Розкрито психологічний зміст п’яти правил стійкості педагога, заснованих на основних складових резильєнтності. Обґрунтовано авторські підходи до плекання резильєнтності педагога на основі запропонованих психологічних правил стійкості, які враховують найефективніші сучасні психологічні практики. Охарактеризовано особливості та рекомендації щодо використання правил стійкості педагога, який навчає в умовах воєнного стану. Акцентовано увагу на тому, що емоційно стабільний педагог може стати для дітей пси- хологічною опорою та джерелом психологічної безпеки. Запропоновані правила, їх психологіч- ний зміст та рекомендації щодо ефективної імплементації в освітньому процесі можуть бути корисними освітянам, як для власної самопідтримки, так і для підтримки психологічної стій- кості учнів в умовах війни.
The article carries out a theoretical and methodological analysis of the main scientific approaches to the definition of resilience in domestic and foreign psychology, attention is paid to conceptual ideas regarding the substantiation of the psychological conditions for the development of resilience: 1) restoration of a sense of security through an understanding of the specifics of living by each person in situations related to the threat to life in the conditions of martial law; 2) a safe and ecological response to the emotional problems of the individual, which accumulate due to significant stress factors associated with the violation of the basic sense of security and military actions; 3) taking into account the peculiarities of brain functioning in conditions of external threats; 4) formation of a resilient educational environment filled with group and social values; 5) relying on the resource of psychological and physical comfort, which is an important element for restoring the resilience of the individual. The specified conditions formed the basis of the Teacher’s Stability Rules, specially formed for use in the educational environment: 1) «We take care of our own safety and the security of those around us»; 2) «We react to our feelings and help children live theirs»; 3) «We take into account the capabilities of the brain working under stress»; 4) «We create an environment of shared values»; 5) «We cultivate the skill of taking care of ourselves.» The psychological content of the five rules of teacher resilience, based on the main components of resilience, is revealed. The author’s approaches to fostering the teacher’s resilience are justified on the basis of the proposed psychological rules of resilience, which take into account the most effective modern psychological practices. Features and recommendations regarding the use of the rules of stability of a teacher who teaches under martial law are characterized. Attention is focused on the fact that an emotionally stable teacher can become a psychological support and a source of psychological security for children. The proposed rules, their psychological content and recommendations for effective implementation in the educational process can be useful to educators, both for their own self-support and for maintaining the psychological stability of students in war conditions.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28317
ISSN: 2311–2409
2412–2009
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Stattya_2_Zuman_Nahula_Adamska.pdf1,1 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.