Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28605
Название: Психологічні особливості взаємозв’язку споживчої поведінки та релігійної орієнтації особистості
Другие названия: PSYCHOLOGICAL PECULARITIES OF THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMER BEHAVIOR AND PERSONAL RELIGIOUS ORIENTATION
Авторы: Савелюк, Наталія Михайлівна
Слюсаренко, К. Є.
Библиографическое описание: Савелюк Н. М., Слюсаренко К. Є. Психологічні особливості взаємозв’язку споживчої поведінки та релігійної орієнтації особистості // Український психологічний журнал : збірник наукових праць. Київ : КНУ імені Тараса Шевченка, 2022. № 1(17). С. 161-185. DOI : https://doi.org/10.17721/upj.2022.1(17).9
Дата публикации: 2022
Издательство: КНУ імені Тараса Шевченка
Ключевые слова: особистість
споживча поведінка
релігійні орієнтації
зовнішня релігійна орієнтація
внутрішня релігійна орієнтація
personality
consumer behavior
religious orientations
extrinsic religious orientation
intrinsic religious orientation
Краткий осмотр (реферат): У статті стисло теоретично аналізується поняття « споживча поведінка» та характеризуються основні її типи: «індивідуалісти», «інноватори», «модники», «традиціоналісти», «консерватори», «ситуативісти», «байдужі». Обґрунтовується низка факторів, через які релігія впливає на споживчу поведінку. Розкриваються особливості зовнішніх (екстринсивних) та внутрішніх ( інтринсивних) релігійних орієнтацій. Сформульовано мету дослідження – емпірично дослідити та проінтерпретувати теоретично прогнозовані взаємозв’язки між типами споживчої поведінки й особливостями особистісної релігійності (зовнішньої та внутрішньої). За результатами проведеного дослідження встановлено, що показники як екстринсивної, так і інтринсивної релігійності респондентів найбільшою мірою взаємозв’язані зі схильністю демонструвати психологічні особливості типу «Інноватор». Виявлено, що екстринсивна релігійна орієнтація більш однозначна у плані експлікованих кореляцій із різними типами споживчої поведінки. В цьому контексті, як емпірично доведено, зовнішня релігійність цілком «індивідуалістична» та «ситуативна», а також переважно «інноваторська» і «модно орієнтована»; натомість внутрішня релігійність має суперечливу систему кореляцій із проявами основних типів споживчої поведінки. У зв’язку з отриманими результатами визначено перспективи подальших досліджень, пов’язані, зокрема, з додатковим вивченням внутрішньої гомогенності інтринсивних пунктів «Шкали релігійної орієнтації» Г. Оллпорта і Дж. Росс.
The article briefly analyzes the concept of « consumer behavior» theoretically and characterizes it’s main types: «individualists», «innovators», «fashionistas», «traditionalists», «conservatives», «situativists», «indifferents». A number of factors through which religion affects consumer behavior are substantiated. The peculiarities of the external ( extrinsic) and internal ( intrinsic) religious orientations are revealed. The purpose of the research is formulated – to investigate empirically and interpret theoretically the predicted relationships between types of consumer behavior and features of personal religiosity (external and internal). Based on the results of the research, it was established that indicators of both extrinsic and intrinsic religiosity of the respondents are to the greatest extent interconnected with the tendency to demonstrate psychological features of the « Innovator» type. It was found that extrinsic religious orientation is more unambiguous in terms of explained correlations with various types of consumer behavior. As it was empirically proved, in this context extrinsic religiosity is completely « individualistic» and «situational», as well as mostly « innovative» and « fashion-oriented»; instead, intrinsic religiosity has a contradictory system of correlations with manifestations of major types of consumer behavior. In connection with the obtained results, the prospects for further research are determined, related, in particular, to the additional study of the internal homogeneity of the intrinsic items of the «Religious Orientation Scale» by G. Allport and J. Ross.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28605
ISSN: 2520-6265
2520-6273
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Savelyuk_Psux_Zyrnal.pdf907,27 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.