Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/30149
Назва: Суб’єктно-вчинковий концептуальний підхід до розуміння дитячої субкультури
Інші назви: SUBJECTIVE ACTION CONCEPTUAL APPROACH TO UNDERSTANDING CHILDREN’S SUBCULTURE
Автори: Сіткар, Віктор Ілліч
Бібліографічний опис: Сіткар В. І. Суб’єктно-вчинковий концептуальний підхід до розуміння дитячої субкультури // Освіта та розвиток обдарованої особистості : щоквартальний науково-методичний журнал. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2023. № 1 (88), I квартал. C. 51-57. DOI : https://doi.org/10.32405/2309-3935-2023-1(88)
Дата публікації: 2023
Видавництво: Інститут обдарованої дитини НАПН України
Ключові слова: діти
вчинок
субкультура
об’єкт
суб’єкт
суб’єктно-вчинковий підхід
children
action
subculture
object
subject
subjective action approach
Короткий огляд (реферат): У статті крізь призму суб’єктно-вчинкового підходу висвітлено концептуальне розуміння субкультури дітей у контексті вчинкової логіки людського життя. Зазначено, що кожна психологічна система може бути вичерпно проаналізована та всебічно сутнісно оцінена як перспективна залежно від того, наскільки вона вибудовує себе, орієнтуючись на вчинкову логіку людської активності. Розроблено концептуальні структурно-логічні схеми: 1) взаємозв’язку субкультури і вчинку; 2) категорійного простору вікової субкультури з позицій суб’єктно-вчинкового підходу. Наголошено, що варіативність, несхожість, самобутність змісту дитячої субкультури забезпечує, з одного боку, орієнтацію на втрачені, забуті форми людської культури, а з іншого – прогнозування нових шляхів її розвитку та спрямованості психо-соціо-культурного розвитку суспільства.
The article highlights the conceptual understanding of children's subculture in the context of the action logic of human life in the light of the subjective action approach. It is noted that each psychological system can be thoroughly analysed and comprehensively evaluated as promising depending on the extent to which it bases itself on the action logic of human activity. The following conceptual structural and logical schemes have been developed: 1) the relationship between subculture and action 2) the categorical space of the age subculture from the perspective of the subjective action approach. It is emphasised that the variability, dissimilarity, and originality of the content of children's subculture provides, on the one hand, an orientation to the lost, forgotten forms of human culture, and on the other hand, forecasting new ways of its development and the direction of psycho-socio-cultural development of society. Over the past 50 years, it has been very high and there are no determinants to think that it will decrease. It affects everyone's life in one way or another. Therefore, the study of childhood becomes important, because today's children are the adults of the future, which will be completely different from what we thought. The world they will inherit will not be the world we know today. Therefore, if we want to work effectively for children, it is vital to understand those social processes and institutions that influence children and constitute the context of their lives. The relevance of the study is also due to the lack of potential alternative variants of the morphological model of children's subculture. Its structure is multicomponent, the analysis of each element requires an interdisciplinary approach. Therefore, specialists from various humanitarian fields are involved in the research
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/30149
ISSN: 2309-3935
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Sitkar_Osvita_rozvutok.pdf684,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.