Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31010
Title: ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE US AND WESTERN EUROPE
Authors: Zhang, Jie
Socol, Mariana
Bibliographic description (Ukraine): Zhang J., Socol M. ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE US AND WESTERN EUROPE // Подільські читання-2023: комунікаційні стратегії для реалізації геоекологічних ініціатив та проєктів : матеріали міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 30-річчю першого набору на спеціальність «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» у Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В. Гнатюка (2-3 листопада 2023 р.). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 155-157
Issue Date: 2-Nov-2023
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: environmentalization
higher education
environmental awareness
environmental training
environmental education
curricula
Abstract: The experience of environmental training for future teachers in the USA, Great Britain, Germany, France, Belgium, and the Netherlands is analyzed. A comparative analysis of university curricula helps to determine their environmental content. Conclusions are drawn about the greening of the educational process of higher education institutions through the inclusion of environmental material in various academic disciplines, the implementation of separate environmental disciplines, and various special courses of environmental and pedagogical orientation, the latter being typical for US universities.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31010
Appears in Collections:Подільські читання-2023: комунікаційні стратегії для реалізації геоекологічних ініціатив та проєктів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39_Jie_Socol.pdf469,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.