Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31595
Название: THE USE OF MIND MAPS IN PRIMARY SCHOOL
Другие названия: Використання інтелектуальних карт у початковій школі
Авторы: Vasylkivska, Nadiia
Rostykus, Nadiia
Библиографическое описание: Vasylkivska N., Rostykus N. THE USE OF MIND MAPS IN PRIMARY SCHOOL // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : Гельветика, 2023. № 2. С. 31-39. DOI : https://doi.org/10.32782/2415-3605.23.2.4
Дата публикации: 2023
Издательство: Гельветика
Ключевые слова: innovative technologies
intensification of educational process
language lessons
mind maps
primary school
інноваційні технології
інтенсифікація навчального процесу
інтелектуальні карти
уроки мови
початкова школа
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): The article is devoted to an actual problem – the use of mind maps, an innovative way of organizing information, in the educational process of an elementary school. The possibility of using mind maps in the educational process has been investigated. The relevance of using mind maps in today’s conditions is described, the advantages of using this technology in educational institutions are analyzed. A review of the literature of foreign and Ukrainian scientists was made, a conclusion was made about the lack of research on mind maps as a means of intensifying the educational process in Ukrainian language classes in primary school. The method of using mind maps in native (Ukrainian) language lessons in the 3rd grade is described. The results of an experimental study are presented, the effectiveness of the proposed method using memory cards is proven. The study showed that the method of using mind maps in Ukrainian language lessons in primary school is useful, effective, and interesting. Mind maps make it possible to properly learn educational material in a concise verbal and figurative form, because they reflect the natural way of thinking of the human brain, correspond to the structure of human thinking (associative, visual, hierarchical). It was concluded that the use of mind maps in native language lessons in primary school contributes to the intensification of the educational process. The possibility of using mind maps for learning any language, as well as for other educational subjects, was noted. Prospective directions for the use of mind maps, in particular for teaching children with dyslexia, have been determined.
Статтю присвячено актуальній проблемі – використанню у навчальному процесі початкової школи ментальних карт – інноваційного способу організації інформації, засобу інтенсифікації навчального процесу. Досліджено можливості використання інтелектуальних карт в освітньому процесі. Описано актуальність використання ментальних карт в умовах сьогодення, проведено аналіз переваг використання цієї технології у навчальних закладах. Зроблено огляд літератури зарубіжних та українських науковців, зроблено висновок про відсутність досліджень інтелект-карт як засобу інтенсифікації навчального процесу на уроках української мови в початковій школі. Мета статті – описати методику використання ментальних карт, обґрунтувати актуальність їх використання як засобу інтенсифікації навчального процесу на уроках української мови в початковій школі. Проведено експериментальне дослідження, яке передбачало спостереження й аналіз роботи вчителів, анкетування з метою виявлення рівня сформованості знань про інтенсифікацію навчального процесу із застосуванням ментальних карт; діагностику рівня мовних знань учнів на уроках української мови з певних тем; вияв рівня сформованості учнівських умінь працювати з ментальними картами. Описано методику застосування інтелектуальних карт на уроках рідної (української) мови у 3 класі. Представлено результати експериментального дослідження, на основі яких доведено ефективність пропонованої методики із використанням карт пам’яті. Дослідження показало, що методика застосування інтелектуальних карт на уроках української мови в початковій школі є корисною, ефективною, цікавою. Карти мислення дають змогу у стислій словесно-образній формі якісно засвоювати навчальний матеріал, тому що вони відображають природний спосіб мислення людського мозку, відповідають структурі мислення людини (асоціативного, візуального, ієрархічного). Застосування інтелект-карт на уроках у початковій школі дає змогу зробити учнів активними учасниками навчального процесу. Використання інтелектуальних карт тренує пам’ять, підвищує концентрацію уваги, сприяє розвитку уяви і, найголовніше, сприяє формуванню вміння мислити творчо. Результати дослідження показали також, що застосування карт пам’яті значно підвищує зацікавленість учнів вивченням української мови. Практика показує, що процес творення ментальних карт є посильним для учнів з усіма типами сприйняття (візуальним, кінестетичним, аудіальним). Варто також зазначити, що учитель, який розробляє і використовує ментальні карти на уроках, повинен бути досить кваліфікованим. Зроблено висновок, що використання ментальних карт на уроках рідної мови в початковій школі сприяє інтенсифікації навчального процесу. Відзначено можливість застосування ментальних карт для вивчення будь-якої мови, а також і для інших навчальних предметів. Визначено перспективні напрями використання інтелектуальних карт, зокрема для навчання дітей з дислексією.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://journals.tnpu.ternopil.ua/index.php/pedagogy/article/view/553
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31595
ISSN: 2415-3605
2311-6382
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2023, № 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
4_VASYLKIVSKA_Rostykus.pdf375,06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.