Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31848
Название: Гендерні відмінності сексуальності студентів
Другие названия: GENDER DIFFERENCES IN STUDENTS' SEXUALITY
Авторы: Свідерська, Галина Мирославівна
Прокопенко, Тетяна Ігорівна
Библиографическое описание: Свідерська Г. М., Прокопенко Т. І. Гендерні відмінності сексуальності студентів // Перспективи та інновації науки. Сер. Педагогіка. Психологія. Медицина. Київ. 2023. № 12 (30). С. 739-758. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-12(30)-739-757
Дата публикации: 2023
Ключевые слова: сексуальність
сексуальні установки
гендерні відмінності сексуальності
студенти
sexuality
sexual attitudes
gender differences in sexuality
students
Серия/номер: Педагогіка. Психологія. Медицина.;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження особливостей сексуальності та її гендерних відмінностей у студентів. На основі проведеного діагностування юнаків і дівчат 17-22 років за методикою «Оцінка сексуального профілю» О.Потьомкіної, методикою Г.Айзенка «Визначення установок до сексу» та питальником сексуального темпераменту Е.Наґоскі встановлено, що статистично значущими гендерними відмінностями у сексуальності студентів є «сексуальна сором’язливість» (U=201) та «цнотливість» (U=275,5). Це означає, що дівчата у відкритих проявах власної сексуальності є більш сором’язливими, ніж хлопці, а у взаєминах із протилежною статтю їх можуть бентежити розмови про секс чи прямі пропозиції сексуальних стосунків. Дівчата є більш вибірковими у виборі та оцінці сексуального партнера («Вибірковість» t=3,974), оскільки їм не байдуже, яка людина з ними поруч, які в неї особистісні характеристики і наскільки ця людина є надійною з точки зору побудови майбутньої сім’ї. Статистично значущі відмінності у показнику «Жертовність» (t=3,139) можуть свідчити, що студентки відзначаються більшою самовіддачею у любові, готовністю розв’язувати проблеми свого партнера нерідко поступаючись власними інтересами. Дівчата більш ніжні, ніж хлопці («Ніжність» U=213), частіше проявляють чуйність, ласку; вірять у любов як у вище почуття, вміють його берегти навіть в несприятливих ситуаціях («Любов як вища цінність» U=251). Також для студенток характерне більш розвинене почуття обов’язку та стремління взяти на себе відповідальність за сексуального партнера і наслідки інтимних стосунків - «Відповідальність» (U=298). Гендерні відмінності чітко прослідковуються у системі сексуального стримування (t=3,226). Представниці жіночої статі, на відміну від хлопців, частіше включають свої «сексуальні гальма» у статевих стосунках, бо для них надзвичайно важливими є зовнішні умови, деталі, контекст. Ризиковані чи незнайомі ситуації, новий партнер можуть підвищувати їхню тривожність щодо власних сексуальних функцій, викликати сором’язливість чи занепокоєння. Для збудження їм потрібна звична обстановка, відсутність несподіванок і стресів.
The article analyzes the results of an empirical research of the peculiarities of sexuality and its gender differences in student age. Based on the diagnostics of 17-22 aged students using «Assessment of sexual profile» (O. Potemkina), Eysenk Inventory of Difitudes to Sex (EIAS), and «Sexual Temperament Questionnaire» (E.Nagoski), it was established that statistically significant gender differences in the sexuality of boys and girls are «sexual shyness» (U=201) and «chastity» (U=275.5). This means that girls are shyer than young men in open manifestations of their sexuality, and in relationships with the opposite sex, they may be embarrassed by conversations about sex or direct proposals of sexual relations. Young women are more selective in choosing and evaluating a sexual partner («Selectivity» t=3.974), because they care about the person they are with, about his personal characteristics, and how reliable this person is in terms of building a future family. Statistically significant differences in the «Sacrifice» indicator (t=3.139) may indicate that female students are more selfless in love, willing to solve their partner's problems, often sacrificing their own interests. Girls are more tender than boys («Tenderness» U=213), more often show sensitivity and kindness; they believe in love as the highest feeling, and know how to protect it even in unfavorable situations («Love as the highest value» U=251). Also, female students are characterized by a higher sense of duty and the desire to take responsibility for their sexual partner and the consequences of intimate relationships – «Responsibility» (U=298). Gender differences are clearly evident in the system of sexual deterrence (t=3.226). Girls, unlike young men, more often include their «sexual inhibitions» in sexual relations because external conditions, details, and context are extremely important to them. Risky or unfamiliar situations and a new partner can increase their anxiety about their own sexual functioning, and cause shyness or anxiety. To be sexually aroused, they need familiar surroundings and the absence of surprises and stress.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5959
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31848
ISSN: 2786-4952
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Sviderska_Perspektuvu.pdf740,08 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.