Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32325
Название: The Figure of Jan Czochralski as an Example of a Scientist, Teacher and Patriot for the Youth of Today to Imitate (1885 – 1953)
Другие названия: Постать Яна Чохральського як зразок науковця, викладача і патріота для наслідування сучасною молоддю (1885 – 1953)
Авторы: Yankovych, Oleksandra
Verbets, Vladyslav
Библиографическое описание: Yankovych O., Verbets V. The Figure of Jan Czochralski as an Example of a Scientist, Teacher and Patriot for the Youth of Today to Imitate (1885 – 1953) // Professional Education: Methodology, Theory and Technologies = Професійна освіта: методологія, теорія та технології : збірник наукових праць. Переяслав : Домбровська Я. М., 2023. Вип. 18. С. 274-289. DOI : https://doi.org/10.31470/2415-3729-2023-18-274-289
Дата публикации: 2023
Издательство: Домбровська Я. М.
Ключевые слова: the method of growing single crystals by J. Czochralski
B-metal
radio microscope
technology transfer
Polish scientist
teacher
метод вирощування монокристалів Я. Чохральського
метал В
радіомікроскоп
трансфер технологій
польський науковець
викладач
Краткий осмотр (реферат): The article analyses the life path and activities of the worldrecognized Polish scientist, inventor, metallurgist, patron and philanthropist, writer, professor of the Warsaw Polytechnic Jan Czochralski (1885 - 1953). He is considered one of the four most famous and most cited Polish scientists who influenced the development of civilization. In terms of the greatness and significance of his scientific achievements, he is placed in the same row as the world-famous Poles M. Copernicus, M. Skłodowska-Curie, I. Łukasiewicz, who not only glorified Poland, but also changed the world. The purpose of the article is to study and analyze the main milestones of J. Czochralski’s creative activity and the role of his scientific achievements. Research methods. Theoretical methods were used as synthesis analysis, systematization, comparison, classification, generalization. The results. The life path, the main stages of Jan Czochralski’s activity against the background of historical events of the end of the 19th and the first half of the 20th centuries are revealed. The trials that the scientist underwent, unjust accusations of helping the Third Reich, and the reasons for his persecution are shown (he was fully rehabilitated only in 2011). Patriotism, hard work, perseverance, humanism, which contributed to successful teaching activities are emphasized as the personal qualities of Jan Czochralski. The most important achievements of the outstanding Polish scientist are analysed: the method of growing silicon single crystals, which are used in modern electronic and digital technology, in solar energy, and in jewellery; the discovery of alloys for railway bearings (known as B-metal); the invention of the radio microscope as the predecessor of the modern atomic force microscope, the enrichment of research tools. Jan Czochralski is a scientist, inventor, metallurgist, and philanthropist. He started processes that we now interpret as technology transfer. He is an author of poetry collections and manuals, a university professor who created a new image of a teacher, an entrepreneur and a person who believed in family values. He was a comprehensively developed personality who combined intellectual achievements and aesthetics, spiritual and moral qualities and hard work. Conclusions. The expediency of wider popularization of the figure of J. Czochralski in modern educational institutions as a comprehensively developed personality, as a model for younger generations to follow is shown.
У статті проаналізовано життєвий шлях, діяльність визнаного у світі польського вченого, винахідника, металознавця, мецената та філантропа, письменника, професора Варшавської політехніки Яна Чохральського (1885 – 1953 рр.). Його відносять до четвірки найвідоміших найцитованіших польських науковців, що вплинули на розвиток цивілізації. За величчю, значимістю наукових здобутків його ставлять в один ряд з усесвітньо відомими поляками М. Коперніком, М. Складовською-Кюрі, І. Лукасевичем, які не лише прославили Польщу, а й змінили світ. Метою статті є вивчити і проаналізувати основні віхи творчої діяльності Я. Чохральського та роль його наукових здобутків. Методи дослідження. Для дослідження у роботі використовувалися теоретичні методи – аналіз синтез, систематизація, зіставляння, класифікація, узагальнення. Результати. Розкрито життєвий шлях, основні етапи діяльності Яна Чохральського на тлі історичних подій кінця ХІХ – першої половини ХХ ст. Відображено випробування, що їх зазнав учений, несправедливі обвинувачення у допомозі Третьому Рейху, зазначено причини його переслідувань. Лише у 2011 він був цілковито реабілітований. Наголошено на особистісних якостях Я. Чохральського – патріотизмові, працьовитості, наполегливості, гуманізмі, що сприяло успішній викладацькій діяльності. Проаналізовано найвагоміші досягнення видатного польського вченого: метод вирощування монокристалів кремнію, які використовуються у сучасній електронній та цифровій техніці, у сонячній енергетиці та у ювелірній справі; відкриття сплавів до залізничних підшипників (відомий як метал В); винайдення радіомікроскопа як попередника сучасного мікроскопа атомних сил, збагачення дослідницьких засобів. Ян Чохральський – учений, винахідник, металознавець, меценат, письменник, філантроп. Започаткував процеси, які ми зараз трактуються як трансфер технологій. Він був автором поетичних збірок і посібників, професором університету, що створив новий образ викладача, підприємцем. Він був усебічно розвиненою особистістю, що поєднувала інтелектуальні здобутки та естетичність, духовно-моральні якості та працелюбство. Акцентовано увагу на різнобічності діяльності Я. Чохральського, який відомий як меценат та філантроп: рятував музейні колекції, виплачував мистецькі стипендії, фінансував розкопки в Кцині та Біскупі, під час другої світової війни визволяв людей з концентраційних таборів, врятував життя понад 50 ув’язнених та поневолених, організовував літературні вечори. Був прихильником сімейних цінностей. батьком трьох дітей. Висновки. Показано доцільність ширшої популяризації постаті Я. Чохральського в сучасних закладах освіти як усебічно розвиненої особистості, як зразка для наслідування молодими поколіннями.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32325
https://education-journal.org/index.php/journal/article/view/338
ISBN: 978-617-7747-00-0
ISSN: 2415-3729
2415-3737
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Yankovych_Verbets_Professional.pdf331,13 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.