Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32425
Название: Семантичні особливості антитези в написах на одязі англійською та українською мовами
Другие названия: SEMANTIC FEATURES OF ANTITHESIS IN ENGLISH AND UKRAINIAN INSCRIPTIONS ON CLOTHING
Авторы: Стрюк, Наталя
Бойван, Олеся
Библиографическое описание: Стрюк Н., Бойван О. Семантичні особливості антитези в написах на одязі англійською та українською мовами // Studia Methodologica. Тернопіль ; Кєльце : Гельветика, 2024. Вип. 57. С. 229-236. DOI https://doi.org/10.32782/2307-1222.2024-57-24
Дата публикации: 2024
Издательство: Гельветика
Ключевые слова: напис на одязі
антитеза
семантика
англійська мова
українська мова
inscription on clothing
antithesis
semantics
English language
Ukrainian language
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена дослідженню особливостей антитези в написах на одязі англійською та українською мовами. Джерелом добору емпіричного матеріалу було вибрано популярні інтернет-магазини та сайти-аукціони через їхню публічність, доступність та широке охоплення цільової аудиторії: молоді люди, які є представниками сучасної лінгвоспільноти, за допомогою текстових принтів відображають злободенні прагнення та настрої. Емпіричний корпус дослідження складається з 1328 написів на одязі англійською мовою та 808 написів українською, відібраних методом суцільної вибірки, для яких характерним є використання фігур і тропів. У статті розглянуто останні тенденції студіювання антитези у мовознавстві. Акцентовано, що у сучасній філології антитеза потрактовується як один з основних тропів, який базується на антонімії понять чи образів. З’ясовано, що за допомогою написів на одязі презентуються ідеї, прагнення та вподобання власників такого вбрання. Аналіз семантики опозитів у текстових принтах дозволяє визначити актуальні теми, категорії та ідеї, які фігурально переосмислюються, зіставляються чи протиставляються носіями англійської та української лінгвокультур. Визначено, що частота використання антитези є практично однаковою для написів на одязі англійською та українською мовами. У результаті дослідження виділено дві тематичні групи: ТГ Людина та ТГ Явища і процеси об’єктивної дійсності, які відрізняються за продуктивністю в досліджуваних лінгвоспільнотах. У рамах кожної групи виокремлено низку антонімічних пар, які є ізоморфними для текстів на вбранні англійською та українською мовами. Зазначено, що дослідження демонструє наявність опозитів, які є характерними лише для носіїв одягу певної лінгвоспільноти. Виокремлені аломорфні риси антитези у текстових принтах дозволяють зробити певні узагальнення соціального характеру.
The article is devoted to the study of the features of antithesis in English and Ukrainian inscriptions on clothing. Popular online stores and auction sites were chosen as the source of empirical material selection due to their publicity, accessibility and wide coverage of the target audience: young people who are representatives of the modern language community, and with the help of text prints reflect topical aspirations and moods. The empirical corpus of the study consists of 1328 English and 808 Ukrainian inscriptions on clothing, selected by the continuous sampling method, which are characterized by the use of figures and tropes. The article discusses the latest trends in the study of antithesis in linguistics. It is emphasized that in modern philology, antithesis is interpreted as one of the main tropes, which is based on the antonymy of concepts or images. It was found that with the help of clothing inscriptions, the ideas, aspirations and preferences of the owners of such garments are presented. The analysis of the semantics of opposites in textual prints allows us to identify relevant topics, categories and ideas that are figuratively reinterpreted, compared or contrasted by speakers of English and Ukrainian cultures. It was found that the frequency of using the antithesis is practically the same for inscriptions on clothing in English and Ukrainian. As a result of the study, two thematic groups were distinguished: Man and Phenomena and processes of reality, which differ in productivity in the studied language communities. Within the framework of each group, a number of antonym pairs are distinguished that are isomorphic for English and Ukrainian texts on clothing. It is noted that the study demonstrates the presence of oppositions that are typical only for wearers of clothing of a certain language community. The allomorphic features of the antithesis in the text prints allow us to make certain social generalizations.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32425
ISSN: 2307-1222
Располагается в коллекциях:Studia Methodologica. Вип. 57

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
STRIUK.pdf325,85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.