Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32429
Title: Доступ до мистецтва: мобільне навчання, доповнена реальність у декоративно-прикладному мистецтві
Other Titles: ACCESS TO THE ARTS: MOBILE LEARNING, AUGMENTED REALITY IN DECORATIVE AND APPLIED ARTS
Authors: Гатеж, Наталія
Жаворонкова, Мирослава
Bibliographic description (Ukraine): Гатеж Н., Жаворонкова М. Доступ до мистецтва: мобільне навчання, доповнена реальність у декоративно-прикладному мистецтві // Studia Methodologica. Тернопіль ; Кєльце : Гельветика, 2024. Вип. 57. С. 270-278. DOI https://doi.org/10.32782/2307-1222.2024-57-28
Issue Date: 2024
Publisher: Гельветика
Keywords: бездротова гарнітура
декоративно-прикладне мистецтво
доповнена реальність
імерсивні технології
інклюзивне освітнє середовище
культура
мистецтво
мобільне навчання
новітні технології навчання
образотворче мистецтво
wireless headset
decorative and applied arts
augmented reality
immersive technologies
inclusive educational environment
culture
art
mobile learning
the latest learning technologies
visual arts
Abstract: У статті висвітлюються питання доступу до мистецтва у роки пандемії через мобільне навчання, застосування імерсивних технологій, інструментів доповненої реальності, зокрема бездротової гарнітури. Стаття включає матеріали дослідження науково-методичних основ мобільного навчання у підготовці фахівців у галузі культури та мистецтва, розкриває проблему з практичного боку підготовки студентів спеціальностей творчого спрямування. Аналізуються питання впливу новітніх технологій, зокрема імерсивних, на якість навчання студентів спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», на оптимізацію процесу підготовки високопрофесійних конкурентоспроможних випускників на ринку праці. Акцентовано, що важливе місце в мистецтві займає декоративно-прикладне мистецтво, яке пов’язане з виготовленням предметів, які володіють як зовнішньою привабливістю, так і практичним призначенням. Зазначено, що основну роль у здійсненні мобільного навчання відіграють сучасні інформаційні технології, де основними принципами мобільного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання студентам можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу. Наведено приклад участі співробітників і студентів кафедри у Міжнародному проєкті Accelerate: Accessible Immersive Learning for Art and Design («Доступне занурювальне навчання у мистецтві та дизайні») (Великобританія), що сприяло навчанню студентів засобами імерсивних технологій. Узагальнено результати тематичного дослідження «Використання графічних функцій у 3D-моделюванні одягу та фешн-аксесуарів», у ході якого створено три віртуальні кімнати для відвідувачів, котрі матимуть змогу поринути у світ декоративно-прикладного мистецтва, світ краси та гармонії. Узагальнено, що застосування імерсивних технологій в освітньому процесі кафедри сприяє доступності навчання мистецтву для всіх груп студентів незалежно від соціальних, фінансових, психологічних, фізичних, геополітичних чинників. Визначено низку пріоритетних напрямів подальшої роботи кафедри декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва в напрямі застосування технологій занурення у роботі зі студентами під час проведення занять із фахових мистецьких дисциплін.
In the article, the authors highlight the issue of access to art during the pandemic through mobile learning, the use of immersive technologies, augmented reality tools, in particular wireless headsets. The article includes research materials on the scientific and methodological foundations of mobile learning in the training of specialists in the field of culture and art, reveals the problem from the practical side of training students of creative specialties. The issue of the influence of the latest technologies, in particular immersive technologies, on the quality of education of students of the specialty 023 «Fine art, decorative art, restoration», on the optimization of the process of training highly professional competitive graduates in the labor market is analyzed. It is emphasized that an important place in art is occupied by decorative and applied art, which is related to the production of objects that have both external appeal and practical purpose. It is noted that the main role in the implementation of mobile learning is played by modern information technologies, where the main principles of mobile learning are interactive interaction in the work process, giving students the opportunity to independently master the studied material. An example of the participation of staff and students of the department in the International project Accelerate: Accessible Immersive Learning for Art and Design (Great Britain) is also given, which contributed to the education of students by means of immersive technologies.The results of the case study «Using graphic functions in 3D modeling of clothes and fashion accessories» were summarized, during which three virtual rooms were created for visitors, who will be able to immerse themselves in the world of decorative and applied arts, the world of beauty and harmony. It is summarized that the use of immersive technologies in the educational process of the department contributes to the accessibility of art education for all groups of students, regardless of social, financial, psychological, physical, geopolitical factors. A number of priority directions for further work of the department of decorative and applied and fine arts in the direction of using immersion technologies in working with students during classes in professional art disciplines have been determined.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/32429
ISSN: 2307-1222
Appears in Collections:Studia Methodologica. Вип. 57

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GATEZH.pdf614,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.