Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/33298
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЦегельник, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorЗахарова, Ганна-
dc.contributor.authorСиленко, Юлія-
dc.date.accessioned2024-07-03T09:45:03Z-
dc.date.available2024-07-03T09:45:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЦегельник Т., Захарова Г., Силенко Ю. Потенціал застосування цифрових технологій в освітньому середовищі ЗВО при підготовці майбутнього педагога // Молодь і ринок : щомісячний науково-педагогічний журнал. Дрогобич. 2023. № 5 (225). С. 30-34. DOI : https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304926uk_UA
dc.identifier.issn2308-4634-
dc.identifier.issn2617-0825-
dc.identifier.urihttp://mir.dspu.edu.ua/article/view/304926-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/33298-
dc.description.abstractУ статті авторами обумовлено сучасність та важливість адаптації сучасних фахівців до умов цифровізації ринку освітніх послуг, що зумовлено пандемією, а згодом і воєнним станом в Україні. Наголошено, що сучасні педагоги повинні адаптуватись до вимог сучасного освітнього простору, де оволодіння цифровими технологіями є стратегічними завданнями системи освіти та визначать інформаційно-цифрову компетентність. Зазначено, що в особистій практиці авторами застосовується цілий спектр цифрових технологій задля створення віртуального і фізичного контенту (Moodle, Google Class, Google Drive, LearningApps.org, Wordwall.net, Kahoot, MindMeister, Coggle, Miro, Padlet, MentiMeters, Worditout.com, Canva). Зазначені цифрові технології, як зазначається авторами, застосовуються на різних етапах діяльності, а також розвивають метанавички, що уможливлює проєктування змісту майбутньої освітньої діяльності.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the potential of using a range of digital technologies in the educational environment of a higher education institution in the preparation of a future teacher. The authors determined the modernity and importance of the adaptation of modern specialists to the conditions of digitization of the educational services market, which was caused by the pandemic, and later by the state of war in Ukraine. It is emphasized that modern teachers must adapt to the requirements of the modern educational space, where the mastery of digital technologies is a strategic task of the education system in the conditions of digital transformation (which is determined by a number of regulatory and legal documents). The authors summarized that the content of the professional and pedagogical training of future teachers should form not only fundamental but also special (professional) knowledge, which will allow mastering the methodology of using digital technologies, tools, devices with the possibility of adaptation to market transformations based on their own qualifications and professional competence in conditions of formal, informal and informal education. One of the promising competencies is information-digital. This competence includes understanding the nature of information, the ability to effectively find, evaluate, process, create and communicate it using information and communication technologies, and have innovative thinking. It is noted that the authors use a range of digital technologies in their personal practice to create virtual and physical content (Moodle, Google Class, Google Drive, LearningApps.org, Wordwall.net, Kahoot, MindMeister, Coggle, Miro, Padlet, MentiMeters, Worditout.com, Canva). The mentioned digital technologies, as noted by the authors, are used at various stages of activity – from lectures, seminars, practical, laboratory classes to the organization of independent and research work of students and are able to ensure the development of professional competence in future teachers, as well as develop meta-skills, which makes it possible to design the content of educational activities and the use of various technologies within the framework of an open educational environment in professional and pedagogical activities.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectінформаційно-цифрова компетентністьuk_UA
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UA
dc.subjectцифрова грамотністьuk_UA
dc.subjectметанавичкиuk_UA
dc.subjectзміст професійно-педагогічної підготовки майбутніх педагогівuk_UA
dc.subjectвідкрите освітнє середовище ЗВОuk_UA
dc.subjectвіртуальний та фізичний контентuk_UA
dc.subjectінноваційне мисленняuk_UA
dc.subjectадаптація майбутніх педагогів до умов цифровізаціїuk_UA
dc.subjectinformation and digital competenceuk_UA
dc.subjectmedia literacyuk_UA
dc.subjectdigital literacyuk_UA
dc.subjectmeta-skillsuk_UA
dc.subjectcontent of professional and pedagogical training of future teachersuk_UA
dc.subjectopen educational environment of a higher education institutionuk_UA
dc.subjectvirtual and physical contentuk_UA
dc.subjectinnovative thinkinguk_UA
dc.subjectadaptation of future teachers to digitalization conditionsuk_UA
dc.titleПотенціал застосування цифрових технологій в освітньому середовищі ЗВО при підготовці майбутнього педагогаuk_UA
dc.title.alternativeTHE POTENTIAL OF THE APPLICATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF THE INSTITUTION OF HIGHER EDUCATION IN THE TRAINING OF THE FUTURE TEACHERuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Tsehelnyk_et_al_Molod_runok.pdf1,05 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.