Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37565
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЧайковська, Ганна Богданівна-
dc.date.accessioned2025-12-02T09:24:49Z-
dc.date.available2025-12-02T09:24:49Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЧайковська Г. Б. Інноваційні підходи до викладання біологічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх логопедів // Освіта. Інноватика. Практика. Суми, 2025. Том 13, № 3. С. 92-99. DOI : https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i3-014uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37565-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему впровадження інноваційних підходів у процес викладання біологічних дисциплін під час професійної підготовки майбутніх логопедів, зокрема в рамках курсу «Біологія людини з основами генетики». Здійснено аналіз впливу цих підходів на формування компетентностей, необхідних для успішної реалізації професійної діяльності логопеда. Особливу увагу зосереджено на застосуванні проєктно-орієнтованого навчання, кейс-методів, інтерактивних і дослідницьких технологій, рольових ігор, а також на значущості міждисциплінарного підходу. Встановлено, що інтерактивні методи навчання сприяють активній участі здобувачів вищої освіти в освітньому процесі, розвитку навичок комунікації, співпраці й ефективної командної роботи. Обґрунтовано важливість проєктно-орієнтованого підходу для глибокого розуміння закономірностей анатомо-фізіологічних процесів організму людини. Виокремлено роль кейс-методів і рольових ігор у створенні умов, максимально наближених до реальних професійних ситуацій, що дозволяє формувати вміння аналізувати складні випадки й приймати обґрунтовані рішення в умовах невизначеності. Акцентовано значення цифрових технологій, зокрема сучасних онлайн- платформ і віртуальних лабораторій, у процесі візуалізації складних тем, таких як будова мовленнєвого апарату чи генетичні основи спадкових захворювань. Підкреслено важливість міждисциплінарного підходу, що інтегрує знання з анатомії, фізіології, психології та педагогіки, забезпечуючи цілісне розуміння проблем мовленнєвих порушень і взаємозв’язків між фізіологічними та психологічними аспектами мовленнєвих процесів. Доведено, що впровадження інноваційних підходів у викладання біологічних дисциплін не лише сприяє якісному засвоєнню теоретичних знань, але й забезпечує розвиток фахових компетентностей, необхідних для сучасної логопедичної практики. Такий підхід підвищує якість підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних ефективно працювати у міждисциплінарних командах і застосовувати отримані знання в реальних умовах професійної діяльності.uk_UA
dc.description.abstractThe article examines the implementation of innovative approaches in the teaching of biological disciplines during the professional training of future speech therapists, particularly within the framework of the course "Human Biology with Fundamentals of Genetics." The influence of these approaches on the development of competencies necessary for the successful professional activity of a speech therapist is analyzed. Special attention is given to the application of project-based learning, case methods, interactive and research technologies, role-playing games, and the significance of an interdisciplinary approach. It has been established that interactive teaching methods promote the active participation of higher education students in the learning process, fostering communication skills, collaboration, and effective teamwork. The importance of a project-based approach for a deeper understanding of the anatomical and physiological processes of the human body is substantiated. The role of case methods and role-playing games in creating conditions as close as possible to real professional situations is highlighted, enabling students to develop the ability to analyze complex cases and make informed decisions under uncertainty. The significance of digital technologies, including modern online platforms and virtual laboratories, is emphasized in visualizing complex topics such as the structure of the speech apparatus and the genetic basis of hereditary diseases. The importance of an interdisciplinary approach integrating knowledge from anatomy, physiology, psychology, and pedagogy is underlined, ensuring a comprehensive understanding of speech disorders and the interconnections between physiological and psychological aspects of speech processes. It is proven that the implementation of innovative approaches in teaching biological disciplines not only facilitates high-quality assimilation of theoretical knowledge but also ensures the development of professional competencies essential for modern speech therapy practice. This approach enhances the quality of training highly qualified specialists capable of working effectively in interdisciplinary teams and applying their acquired knowledge in real professional settings.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectінноваційні підходиuk_UA
dc.subjectвикладання біологічних дисциплінuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectмайбутні логопедиuk_UA
dc.subjectпроєктно-орієнтоване навчанняuk_UA
dc.subjectкейс-методиuk_UA
dc.subjectінтерактивні технологіїuk_UA
dc.subjectміждисциплінарний підхідuk_UA
dc.subjectinnovative approachesuk_UA
dc.subjectteaching biological disciplinesuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectfuture speech therapistsuk_UA
dc.subjectproject-based learninguk_UA
dc.subjectcase methodsuk_UA
dc.subjectinteractive technologiesuk_UA
dc.subjectinterdisciplinary approachuk_UA
dc.titleІнноваційні підходи до викладання біологічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх логопедівuk_UA
dc.title.alternativeInnovative approaches to teaching biological disciplines in the professional training of future speech therapistsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Chaikovska_Innovatsiini.pdf446,3 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.