Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37565| Title: | Інноваційні підходи до викладання біологічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх логопедів |
| Other Titles: | Innovative approaches to teaching biological disciplines in the professional training of future speech therapists |
| Authors: | Чайковська, Ганна Богданівна |
| Bibliographic description (Ukraine): | Чайковська Г. Б. Інноваційні підходи до викладання біологічних дисциплін у професійній підготовці майбутніх логопедів // Освіта. Інноватика. Практика. Суми, 2025. Том 13, № 3. С. 92-99. DOI : https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i3-014 |
| Issue Date: | 2025 |
| Keywords: | інноваційні підходи викладання біологічних дисциплін професійна підготовка майбутні логопеди проєктно-орієнтоване навчання кейс-методи інтерактивні технології міждисциплінарний підхід innovative approaches teaching biological disciplines professional training future speech therapists project-based learning case methods interactive technologies interdisciplinary approach |
| Abstract: | У статті розглянуто проблему впровадження інноваційних підходів у процес викладання біологічних
дисциплін під час професійної підготовки майбутніх логопедів, зокрема в рамках курсу «Біологія людини з основами генетики».
Здійснено аналіз впливу цих підходів на формування компетентностей, необхідних для успішної реалізації професійної діяльності
логопеда. Особливу увагу зосереджено на застосуванні проєктно-орієнтованого навчання, кейс-методів, інтерактивних і
дослідницьких технологій, рольових ігор, а також на значущості міждисциплінарного підходу. Встановлено, що інтерактивні
методи навчання сприяють активній участі здобувачів вищої освіти в освітньому процесі, розвитку навичок комунікації,
співпраці й ефективної командної роботи. Обґрунтовано важливість проєктно-орієнтованого підходу для глибокого розуміння
закономірностей анатомо-фізіологічних процесів організму людини. Виокремлено роль кейс-методів і рольових ігор у створенні
умов, максимально наближених до реальних професійних ситуацій, що дозволяє формувати вміння аналізувати складні випадки й
приймати обґрунтовані рішення в умовах невизначеності. Акцентовано значення цифрових технологій, зокрема сучасних онлайн-
платформ і віртуальних лабораторій, у процесі візуалізації складних тем, таких як будова мовленнєвого апарату чи генетичні
основи спадкових захворювань. Підкреслено важливість міждисциплінарного підходу, що інтегрує знання з анатомії, фізіології,
психології та педагогіки, забезпечуючи цілісне розуміння проблем мовленнєвих порушень і взаємозв’язків між фізіологічними та
психологічними аспектами мовленнєвих процесів. Доведено, що впровадження інноваційних підходів у викладання біологічних
дисциплін не лише сприяє якісному засвоєнню теоретичних знань, але й забезпечує розвиток фахових компетентностей,
необхідних для сучасної логопедичної практики. Такий підхід підвищує якість підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних
ефективно працювати у міждисциплінарних командах і застосовувати отримані знання в реальних умовах професійної
діяльності. The article examines the implementation of innovative approaches in the teaching of biological disciplines during the professional training of future speech therapists, particularly within the framework of the course "Human Biology with Fundamentals of Genetics." The influence of these approaches on the development of competencies necessary for the successful professional activity of a speech therapist is analyzed. Special attention is given to the application of project-based learning, case methods, interactive and research technologies, role-playing games, and the significance of an interdisciplinary approach. It has been established that interactive teaching methods promote the active participation of higher education students in the learning process, fostering communication skills, collaboration, and effective teamwork. The importance of a project-based approach for a deeper understanding of the anatomical and physiological processes of the human body is substantiated. The role of case methods and role-playing games in creating conditions as close as possible to real professional situations is highlighted, enabling students to develop the ability to analyze complex cases and make informed decisions under uncertainty. The significance of digital technologies, including modern online platforms and virtual laboratories, is emphasized in visualizing complex topics such as the structure of the speech apparatus and the genetic basis of hereditary diseases. The importance of an interdisciplinary approach integrating knowledge from anatomy, physiology, psychology, and pedagogy is underlined, ensuring a comprehensive understanding of speech disorders and the interconnections between physiological and psychological aspects of speech processes. It is proven that the implementation of innovative approaches in teaching biological disciplines not only facilitates high-quality assimilation of theoretical knowledge but also ensures the development of professional competencies essential for modern speech therapy practice. This approach enhances the quality of training highly qualified specialists capable of working effectively in interdisciplinary teams and applying their acquired knowledge in real professional settings. |
| URI: | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37565 |
| Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Chaikovska_Innovatsiini.pdf | 446,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.