Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/5275
Title: Вербальна агресія підлітків як об’єкт соціально-педагогічної профілактики
Other Titles: Вербальная агрессия подростков как объект социально-педагогической профилактики
Verbal aggression of teenagers as an object of social-pedagogical prevention
Authors: Перхайло, Н. А.
Bibliographic description (Ukraine): Перхайло, Н. А. Вербальна агресія підлітків як об’єкт соціально-педагогічної профілактики [Текст] / Н. А. Перхайло // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка / голов. ред. Г. Терещук ; редкол.: І. Задорожна, В. Кравець, Л. Морська [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2015. – № 2. – С. 125–130. – Бібліогр. в кінці ст.
Issue Date: 2015
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: фахова підготовка соціального педагога
комунікативна культура
соціально-педагогічна діяльність
комунікативні маніпуляції
вербальна агресія
профілактика
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Розглянуто проблему вербальної агресії в соціально-педагогічному процесі. Вказано, що це вимагає спеціальної підготовки майбутніх педагогів стосовно вміння будувати ефективну комунікацію. Розкрито сутність комунікативної поведінки різних учасників соціально-педагогічного процесу: соціального педагога, учнів, батьків. Висвітлено прояви вербальної агресії у фаховій діяльності соціального педагога в ракурсі формування його професійно-комунікативної компетентності, вироблення навичок конструктивної, асертивної поведінки. З’ясовано причини, що зумовлюють вербальну агресію у соціально-педагогічній діяльності, її особливості. Проаналізовано механізми захисту від вербальної агресії, способи профілактики та попередження її у професійній діяльності соціального педагога.
Рассмотрена проблема вербальной агрессии в социально-педагогическом процессе. Указано, что это требует специальной подготовки будущих педагогов умений строить эффективную коммуникацию. Раскрыта сущность коммуникативного поведения разных участников социально-педагогического процесса: социального педагога, учеников, родителей. Освещены проявления вербальной агрессии в профессиональной деятельности социального педагога в свете формирования его профессионально-коммуникативной компетентности, навыков конструктивного, ассертивного поведения. Определены причины, обуславливающие вербальную агрессию в социально-педагогической деятельности, ее особенности. Проанализированы механизмы защиты от манипулирования, пути профилактики и предупреждения вербальной агрессии в профессиональной деятельности социального педагога.
The problem of verbal aggression in social-pedagogical process is described in the article. Socio-pedagogical work is based on different types and forms of communication and requires some skills to build effective communication. Thus the essence of the communicative behaviour of the various participants in the socio-pedagogical process such as social pedagogue, students, parents is revealed. Тhe article highlights some aspects of the problem of verbal aggression in the professional work of a social pedagogue in the process of the formation of its professionally-communicative competence, skills of constructive, assertive behavior. The task was to identify the reasons of verbal aggression in the socio-pedagogical activity and its features; to analyse the mechanisms of protection against verbal aggression; to systematize the methods of disease prevention and verbal aggression in the field of professional activity of the social pedagogue.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/5275
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2015, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perheulo.pdf122,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.