Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6049
Название: Особливості використання рисунку та анімації у відеоіграх
Другие названия: Особенности использования рисунка и анимации в видеоиграх
The role of drawing and animation in video games
Авторы: Маренич, Наталія
Библиографическое описание: Маренич Н. Особливості використання рисунку та анімації у відеоіграх / Наталія Маренич // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство / голов. ред. О. Смоляк ; редкол.: М. Станкевич, Н. Урсу, О. Біба [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2015. – № 1 (Вип. 33). – С. 224–231. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публикации: 2015
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: відеогра
анімація
рисунок
квест
інтерактивність
Серия/номер: Мистецтвознавство;
Краткий осмотр (реферат): У статті досліджено особливості використання рисунку та анімації у відеогрі. Хоча рисунок не є основною лінією у розвитку відеоігор, він займає міцне положення у окремих нішах, серед яких найбільш помітними є жанри квесту, платформеру, стратегії, RPG, екшен, візуальні новели, браузерні й мобільні ігри. Проаналізовано впливи рисунку на гру, від анімаційної стилістики у дизайні персонажів, до структури ігрових рівнів та композиції сцен.
В статье исследованы особенности использования рисунка и анимации в видеоиграх. Хотя рисунок не является основной линией развития видеоигр, он занимает заметное положение в отдельных нишах, среди которых наиболее знаковыми являются жанры квеста, платформера, RPG, экшена, визуальной новеллы, браузерных и мобильных игр. Проанализировано влияние рисунка и анимации на видеоигру, начиная от стилистики в дизайне персонажей, до структуры игровых уровней и композиции сцен.
The article explores the peculiarities of using drawing and animation in a video games. Although the drawing is not a mainline in development of video games, it occupies strong position in certain niches. Among them, the most notable are the quest genre, platformer, strategy, RPG, action, visual novel, browser and mobile games. Although three-dimensional games will remain mainstream trend for the gaming industry, the increasing perfection of the animation makes a request for realism is less important. Today, thanks to the saturation of the gaming industry by realistic games, we can see a noticeable diversification of content. Search of visual diversity is embodied in an interesting shapes and ideas. The artists use a variety of sources of inspiration. We can see imitation of old cartoons; posters; appliques; woodcuts; clay animation; paper figures; puppet theatre; drawing in pencil or watercolor. A separate category of games are those that combine animation style and three-dimensional modeling. In this case, the figure becomes mostly an ornament, a decoration, not penetrating deep into the structure of the game. Games of this type tend to use only some of the visual effects of the picture. The most complete use of drawing and animation, as the basis of visual solutions in video games, associated with the genre of quest. These games mostly are a set of scenes, where each represents a single static backdrop, painted by a principle similar to stage sets in the theater. The frame in the quest is extremely detailed and rich, because in a video game frame designed for a very slow, a careful look, for long observation and study. Another, closely connected with animations and drawing subspecies of the games are platformers. Inseparable from this genre is scroll-like space deployment. The basis of such type of space is the idea that the game scene is a great one-piece pattern, the size of which can be several times larger than the screen. The figure in the video game combines the features of the scheme, the map, plan, and most importantly, it becomes the game world. So, after a brief analysis it can be seen that quest and platformer have their visual specificity, largely depending on the characteristics of drawing and animation.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6049
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2015. № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Marenich.pdf253,18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.