Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6376
Назва: Поетика бароко в історичному романі Юрія Косач "Рубікон Хмельницького"
Інші назви: Poetics of baroque in historical novel Yuriy Kosatch’s «The Khmelnytsky’s Rubicon»
Автори: Реутова, Марія
Бібліографічний опис: Реутова, М. Поетика бароко в історичному романі Юрія Косач "Рубікон Хмельницького" / Реутова Марія // Studia Methodologica : збірник наукових праць / Volodymyr Hnatyuk National Pedagogic University of Ternopil ; Editorial Board: N. Poplavs'ka, M. Tkachuk, T. Oliynyk. – Ternopil : TNPU, 2015. – Issue 40 : Пам'яті доктора філологічних наук, професора, академіка Академії вищої школи України Романа Гром'яка (1937-2014). – С. 163–167. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2015
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: стилістична домінанта
бароко
ідіостиль
метафора
алюзія
ампліфікація
порівняння
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто роман Юрія Косача «Рубікон Хмельницького» в аспекті стильової домінанти бароко. Визначено місце твору в художньому доробку письменника й у літературному процесі середини ХХ ст. Роману «Рубікон Хмельницького» як і більшості романів Ю. Косача властивий синкретизм, який передбачає поєднання елементів неоромантизму, сюрреалізму, бароко та експресіонізму. Однак з погляду поетики у романі «Рубікон Хмельницького» домінує стильова домінанта бароко. Поетика бароко релізується через на- скрізну релігійність. Людина мислиться Ю. Косачем внутрішньо суперечливою єдністю непримиренних протилежностей – душі й тіла, що утворюють протистояння «зовнішньої людини», як невід’ємної частини природи і суспільства, людині «внутрішній», пов’язаній зі світом Божественного і спрямованої до пізнання цього трансцендентного світу. Боротьба між «тілом» і «духом» виступає як один із найважливіших внутрішніх конфліктів головного героя. Також в історичному романі Юрія Косача представлена кореляція Богдана Хмельницького з героями світової історії представлена. Богдан Хмельницький виступає в ролі українського Цезаря, сама назва роману «Рубікон Хмельницького» алюзійно вказує на звернення до античності, що характерно для барокової поетики. В романі «Рубікон Хмельницького» передусім виявляється демонстративна залюбленість автора у рідкісні слова. Зокрема, частотними постають слова, які походять із французької, німецької та інших мов, діалектизмів, які мають багатошаровий смисл і продукують добре окреслені й точні смисли. Серед художніх засобів слід відмітити метафоричність, алюзію, ампліфікацію, порівняння.
The paper deals with the Baroque style dominant in Yuriy Kosatch novel «The Khmelnytsky’s Rubicon». The place of work in the artistic development and in the literary process in the middle of the 20th century have been defined. The novel is characterized by syncretism which comprises combination of elements of Neoromanticism, Surrealism, Expressionism and Baroque. However, in terms of the poetics of the novel «The Khmelnytsky’s Rubicon» dominant Baroque style dominated. Poetics Baroque represented through a through religion. Person have been represented internally contradictory unity irreconcilable opposites – body and soul, forming opposition «foreign person» as an integral part of nature and society, person «internal associated with the world of the Divine and directed to the knowledge of the transcendental world. The struggle between «flesh» and «spirit» stands as one of the most important internal conflicts protagonist. Also, the historical novel Yuriy Kosach presented correlation Bohdan Khmelnytsky heroes of world history is presented. Bohdan Khmelnytsky's role in Ukrainian Caesar, the name of the novel «The Khmelnytsky’s Rubicon» alyuziyno points to appeal to antiquity, which is typical of Baroque poetics. In the novel «Khmelnytsky’s Rubicon» first appears demonstrative rare words. In particular, the frequency appear the words come from French, German and other languages, dialect, which are multi-layered meaning and produce well-defined and precise meanings. Among the artistic means it should be noted metaphor, allusion, amplification, comparison.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6376
Розташовується у зібраннях:Studia Methodologica. Вип. 40

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Reutova.pdf256,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.