Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6789
Назва: "Ідеальна" держава Платона як "виховний заклад" для підготовки до "небесного блаженства"
Інші назви: «Идеальное» государство Платона как «воспитательное учреждение» для подготовки к «небесному блаженству»
«Ideal» state Plato as «educational institution» to prepare for the «heavenly bliss»
Автори: Шама, Олександр Іванович
Бібліографічний опис: Шама, О. "Ідеальна" держава Платона як"виховний заклад"для підготовки до "небесного блаженства" / Олександр Шама // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Історія / за заг. ред. І. С. Зуляка ; редкол.: М. Алексієвець, Л. Алексієвець, М. Бармак [та ін.]. – Тернопіль : [ТНПУ], 2016. – Вип. 1, ч. 4. – С. 133–143. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2016
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: держава
поліс
космологія
есхатологія
метафізика
Серія/номер: Історія;
Короткий огляд (реферат): На основі аналізу текстів Платона з’ясовано особливості його державницьких поглядів. Філософ заснував проект своєї «ідеальної» держави на теократичній ідеї: держава повинна бути «виховним закладом», що готує громадян до «посмертного блаженства», забезпечує їм «державу небесну». Така держава, підпорядкована цілком метафізичній ідеї, служить перш за все моральним цілям (дотримання доброчесності як запоруки «посмертного блаженства») і покладає ієрархічну структуру, побудовану за принципом близькості до «божественного світу» (тобто утаємниченості в теократичну ідею) і сувору регламентацію життя громадян, покликану звести до мінімуму будь-яку приватність (і навіть індивідуальність), що суперечать ідеї «колективного спасіння».
На основе анализа текстов Платона выяснены особенности его государственнических взглядов. Философ основал проект своей «идеального» государства на теократической идее: государство должно быть «воспитательным учреждением», готовящим граждан к «посмертному блаженству», обеспечивает им «государство небесное». Такое государство, подчиненное целиком метафизической идее, служит прежде всего моральным целям (соблюдение добропорядочности как ручательства «посмертного блаженства») и полагает иерархическую структуру, построенную по принципу близости к «божественному миру» (то есть посвящения в теократическую идею) и строгую регламентацию жизни граждан, призванную свести к минимуму любую приватность (и даже индивидуальность), которые противоречат идее «коллективного спасения».
On the basis of Plato’s text analysis clarified the features of its states views. Philosopher founded his project «ideal» state to the theocratic idea of the state should be «educational institution» prepares citizens to «posthumous bliss», provides them with a «state of heaven». Such a state, subordinate entirely metaphysical idea is first and foremost a moral objectives (respect for integrity as a surety «posthumous bliss») and assumes a hierarchical structure, built on the principle of proximity to the «divine world» (that initiation into the theocratic idea) and strict regulation of life of citizens designed to minimize any privacy (and even individual) that contradict the idea of «collective salvation».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6789
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Історія. 2016. Вип. 1, ч. 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shama.pdf577,9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.