Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6919
Назва: Про особливості укладання посібників для навчання майбутніх лікарів і провізорів дисциплінам природничо-наукової підготовки
Інші назви: Об особенностях составления пособий для обучения будущих врачей и провизоров дисциплинам естественнонаучной подготовки
About the features of conclusion of manuals for teaching of future doctors and pharmacists of the disciplines of naturally scientific preparation
Автори: Добровольська, А. М.
Бібліографічний опис: Добровольська, А. М. Про особливості укладання посібників для навчання майбутніх лікарів і провізорів дисциплінам природничо-наукової підготовки / А. М. Добровольська // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка / голов. ред. Г. Терещук ; редкол.: І. Задорожна, В. Кравець, Л. Морська [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2016. – № 2. – С. 230–239. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2016
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: навчальний посібник
дидактичні принципи
модель
критерії оцінювання
ознаки
ІТ-компетентність
рівні сформованості
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Акцентовано увагу на особливостях укладання посібників для навчання майбутніх лікарів і провізорів дисциплінам природничо-наукової підготовки (ДПНП). Охарактеризованo дидактичні принципи, згідно з якими були укладені ці посібники, зважаючи на те, що під час їх використання в процесі навчання ДПНП повинна формуватись інформаційно-технологічна компетентність (ІТ-компетентність) майбутніх фахівців, а саме: принципи свідомості й активності, наочності, систематичності і послідовності, надійності, науковості, доступності, зв’язку теорії з практикою. З’ясовано, що методична концепція таких посібників скерована на навчальний процес і реалізує модель «зміст – текст – ІТ-компетентність». Визначено критерії оцінювання створених навчальних посібників, а також їх ознаки. Акцентовано увагу на чинниках, які обумовлюють вибір майбутніх лікарів і провізорів на користь відповідного навчального посібника. Визначено критерії, за якими можливе експертне оцінювання посібників, розроблених і запроваджених у процес навчання ДПНП. За результатами проведеного дослідження зроблено висновки про вплив створених посібників на формування ІТ-компетентності майбутніх фахівців під час навчання ДПНП.
Акцентировано внимание на особенностях составления пособий для обучения будущих врачей и провизоров дисциплинам естественнонаучной подготовки (ДЕП). Охарактеризованы дидактичные принципы, согласно с которыми составлены настоящие пособия ввиду того, что во время их использования в процессе обучения ДЕП должна формироваться информационно-технологическая компетентность (ИТ-компетентность) будущих специалистов, а именно принципы сознания и активности, наглядности, систематичности и последовательности, надежности, научности, доступности, связи теории с практикой. Выяснено, что методическая концепция таких пособий направлена на процесс обучения и реализацию модели «содержание – текст – ИТ-компетентность». Определены критерии оценивания созданных учебных пособий, а также их признаки. Акцентировано внимание на факторах, которые обусловливают выбор будущих врачей и провизоров в интересах соответствующего учебного пособия. Определены критерии, по которым возможно экспертное оценивание пособий, разработанных и внедренных в процесс обучения ДЕП. По результатам проведенного исследования сделаны выводы о влиянии созданных пособий на формирование ИТ-компетентности будущих специалистов во время обучения ДЕП.
In the article, attention has been focused on the features of compiling the manuals for teaching of future doctors and pharmacists the disciplines of naturally scientific preparation. We have characterized the didactic principles, under which these manuals were compiled considering the fact that during their use in the process of teaching the disciplines of naturally scientific preparation information technology competence (the IT competence) of future specialists must be formed, namely the principles of consciousness and activity, visibility, systematic and consistency, reliability, scientificness, accessibility, communication between theory and practice. It has been found that the methodical conception of such manuals is directed to the educational process and implements the model «content – text – IT competence». The criteria of evaluation of the created manuals and their signs have been determined. Attention has been focused on the factors that determine the choice of future doctors and pharmacists in favor of the appropriate training manual. We have determined the criteria by which it is possible to make expert evaluation of the manuals developed and implemented in the process of teaching the disciplines of naturally scientific preparation. According to the results of the conducted research, we have drawn conclusions on the influence of the created manuals on the formation of the IT competence of future specialists during teaching the disciplines of naturally scientific preparation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6919
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2016, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
DOBROVOLSKA.pdf577,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.