Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6923
Title: Психолого-педагогічна адаптація студентів-першокурсників до занять з фізичного виховання у вищих навчальних закладах
Other Titles: Психолого-педагогическая адаптация студентов-первокурсников к занятиям по физическому воспитанию в высших учебных заведениях
Psycho-pedagogical adaptation of first-year students to physical education classes in higher educational institutions
Authors: Довгань, Н. Ю.
Bibliographic description (Ukraine): Довгань, Н. Ю. Психолого-педагогічна адаптація студентів-першокурсників до занять з фізичного виховання у вищих навчальних закладах / Н. Ю. Довгань // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка / голов. ред. Г. Терещук ; редкол.: І. Задорожна, В. Кравець, Л. Морська [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2016. – № 2. – С. 258–263. – Бібліогр. в кінці ст.
Issue Date: 2016
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: адаптація
термінова адаптація
довготривала адаптація
фізичне виховання
студенти-першокурсники
навчально-виховний процес
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Розглянуто процес психолого-педагогічної адаптації студентів-першокурсників до занять з фізичного виховання у вищих навчальних закладах (ВНЗ). Викладено погляди науковців щодо зазначеної проблеми. Окреслено труднощі адаптаційного процесу, що є рушійною силою розвитку, яка спрямовує професійний розвиток особистості у конструктивне русло, забезпечує успішне здійснення учбово-професійної діяльності. Визначено два етапи адаптації студентів-першокурсників до занять з фізичного виховання: початковий – термінова адаптація; основний – довготривала адаптація. Виокремлено стадії довготривалої адаптації. Вказано на важливість планування фізичної активності першокурсників як суб’єктів фізичного виховання у ВНЗ.
Рассмотрен процесс психолого-педагогической адаптации студентов-первокурсников к занятиям по физическому воспитанию в высших учебных заведениях. Изложены взгляды ученых о данной проблеме. Определены трудности адаптационного процесса, что выступают движущей силой развития, которая направляет профессиональное развитие личности в конструктивное русло, что обеспечивает успешное осуществление учебно-профессиональной деятельности. Определены два этапы адаптации студентов-первокурсников к занятиям по физическому воспитанию: начальный – срочная адаптация; основной – долговременная адаптация. Выделены стадии долговременной адаптации. Отмечается важность планирования физической активности первокурсников как субъектов физического воспитания в вузе.
The article examines the process of psycho-pedagogical adaptation of first-year students to physical education classes in higher educational institutions. It represents the views of scientists on this problem. There are outlined the difficulties of adaptation process, which are the driving force of development, directs the professional development of personality in a constructive direction, ensures the successful implementation of educational and professional activities. The stages of adaptation of first-year students to physical education classes are suggested: beginners - urgent adaptation; basic - long-term adaptation. The long-term adaptation stages are allocated. In this context, adaptation is seen as an element of the factors which have single acttion on the body and enhance physical, psychological and mental activity of those who are involved. The research stresses the importance of freshmen’ physical activity planning as subjects of physical education in high school. We believe that a harmonious flow of these processes can optimize university educational environment, insure quality of national education and attitude to individual professional development as the highest value of society.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/6923
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2016, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DOVGAN.pdf491,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.