Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7009
Title: Features of professional development of physical training teachers in the conditions of post-graduate education
Other Titles: Особливості професійного розвитку учителів фізичної культури в умовах післядипломної педагогічної освіти
Особенности профессионального развития учителей физической культуры в условиях последипломного педагогического образования
Authors: Voitovska, О.
Bibliographic description (Ukraine): Voitovska, О. Features of professional development of physical training teachers in the conditions of post-graduate education = Особливості професійного розвитку учителів фізичної культури в умовах післядипломної педагогічної освіти / О. Voitovska // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка / голов. ред. Г. Терещук ; редкол.: І. Задорожна, В. Кравець, Л. Морська [та ін.]. – Тернопіль : ТНПУ, 2016. – № 3. – P. 81–87. – Текст англ. мовою. – The bibliography at the end of the article.
Issue Date: 2016
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: professional development
teachers of physical training
adult education
postgraduate education
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The analyze of a scientific and educational literature was done in the article as to problems of professional development of physical training teachers of postgraduate education.It is given proper definition of concept «professional development of physical training teachers».It is indicated that in current conditions, the quality and level of preparation of physical training teachers does not fully satisfy the needs of the individual, society and state.A new Ukrainian society with its problems, require physical training teachers of innovative type, that combines spiritual and physical wealth, ability for creative collaboration that are intended to form, to develop and to bring up a new generation of Ukrainians.It is determined that the creation in the system of post-graduate education conditions for the actualization of teachers of physical training, the needs of forming motivation, values of orientations in their continuous professional development and to ensure organizational and methodological support and their movement to a high level of professional competence and professional self-realization of physical training teachers are important and actual tasks of post-graduate education.
Здійснено аналіз науково-педагогічної літератури щодо проблеми професійного розвитку учителів фізичної культури в умовах післядипломної педагогічної освіти. Дано власне визначення поняття «професійний розвиток учителів фізичної культури». Зазначено, що в сучасних умовах, якість і рівень підготовки вчителів фізичної культури не в повній мірі задовольняють потреби особистості, суспільства і держави. Новому українському суспільству з його проблемами, потрібні вчителі фізичної культури інноваційного типу, що поєднують в собі духовне і фізичне багатство, здатність до творчої співпраці, які покликані утворювати, розвивати і виховувати нові покоління українців. Визначено, що створення у системі післядипломної освіти умов для актуалізації у вчителів фізичної культури потреби формування мотивації, ціннісних орієнтацій, у їх неперервному професійному розвитку, та забезпечення організаційно-методичного супроводу їх руху до високого рівня професійної компетентності та у професійній самореалізації вчителів фізичної культури є важливими й актуальними завданнями післядипломної педагогічної освіти.
Проведен анализ научно-педагогической литературы по проблеме профессионального развития учителей физической культуры в условиях последипломного педагогического образования. Дано собственное определение понятия «профессиональное развитие учителей физической культуры».Указано, что в современных условиях, качество и уровень подготовки учителей физической культуры не в полной мере удовлетворить потребности личности, общества и государства. Новому украинскому обществу с его проблемами, нужны учителя физической культуры, инновационного типа, которые объединяют в себе духовное и физическое богатство, способность к творческому сотрудничеству, которые призваны формировать, развивать и воспитывать новые поколения украинцев.Отмечено, что создание в системе последипломного образования условий для актуализации у учителей физической культуры потребности формирования мотивации, ценностных ориентаций, в их непрерывном профессиональном развитии и обеспечении организационно- методического сопровождения их движения к более высокому уровню профессиональной компетентности и в профессиональной самореализации, являются важными задачами последипломного педагогического образования.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7009
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2016, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VOITOVSKA.pdf487,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.