Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7089
Название: Навчально-методична діяльність кафедри економічної і соціальної географії Львівського національного університету імені Івана Франка: SWOT-аналіз
Другие названия: Учебно-методическая деятельность кафедры экономической и социальной географии Львовского национального университета имени Ивана Франко: SWOT-анализ
Educational and methodological activity of economic and social geography department of Ivan Franko National University OF Lviv: SWOT analysis
Авторы: Білецький, Мирослав
Котик, Любов
Библиографическое описание: Білецький, М. Навчально-методична діяльність кафедри економічної і соціальної географії Львівського національного університету імені Івана Франка: SWOT-аналіз / Мирослав Білецький, Любов Котик // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія / редкол.: Андрейчук В., Брич В. Я., Голосов В. М. [та ін.]. – Тернопіль : [Тайп], 2016. – Вип. 2 (41). – С. 16–25. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публикации: 2016
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: кафедра
навчально-методична діяльність
навчальні дисципліни
навчально-методична література
SWOT-аналіз
Серия/номер: Географія;
Краткий осмотр (реферат): Обґрунтовано доцільність дослідження навчально-методичної діяльності кафедри у руслі трансформації системи вищої освіти України. Виокремлено напрямки навчально-методичної діяльності кафедри. Здійснено детальну характеристику навчально-методичної діяльності кафедри економічної і соціальної географії ЛНУ ім. І. Франка упродовж 1945―2016 рр.: забезпечення викладання нормативних дисциплін і дисциплін спеціалізації, диверсифікація навчального плану кафедри, видання навчально-методичної літератури тощо. Показано вагу кафедри у навчальному процесі на географічному факультеті, зокрема щодо викладання нормативних дисциплін. Визначено, що з 2015 р. удвічі зменшено частку потокових дисциплін викладання яких забезпечують члени кафедри та скорочено кількість дисциплін спеціалізації на фоні зростання кількості дисциплін (не географічного спрямування) вільного вибору студентів. Останнє ставить під загрозу цілісність та повноту розкриття суспільно-географічної складової географічної науки у процесі підготовки фахівців-географів.Наголошено на викликах, які стоять перед кафедрою у зв’язку з переходом (2016) до підготовки фахівців за галузями знань 01 «Освіта» та 10 «Природничі науки». Укладено SWOT-аналіз навчально-методичної діяльності кафедри та визначено перспективні напрямки її розвитку.
Обоснована целесообразность исследования учебно-методической деятельности кафедры в русле трансформации системы высшего образования Украины. Выделены направления учебно-методической деятельности кафедры. Осуществлена подробная характеристика учебно-методической деятельности кафедры экономической и социальной географии ЛНУ им. И. Франко в течение 1945-2016 гг.: обеспечение преподавания нормативных дисциплин и дисциплин специализации, диверсификация учебного плана кафедры, издание учебно-методической литературы и т.д. Показано вес кафедры в учебном процессе на географическом факультете в частности относительно преподавания нормативных дисциплин. Определено, что с 2015 г. вдвое уменьшено долю потоковых дисциплин преподавание которых обеспечивают члены кафедры и сокращено количество дисциплин специализации на фоне роста количества дисциплин (не географическое направление) свободного выбора студентов. Последнее ставит под угрозу целостность и полноту раскрытия общественно-географической составляющей географической науки в процессе подготовки специалистов-географов. Отмечено вызовы, которые стоят перед кафедрой в связи с переходом (2016) к подготовке специалистов по отраслям знаний 01 «Образование» и 10 «Естественные науки». Выполнено SWOT-анализ учебно-методической деятельности кафедры и определены перспективные направления ее развития.
In this paper, we have proved the expediency of studying the educational activity of the department in line with the transformation of the Ukrainian system of higher education. We have also singled out the directions in the educational and methodological activity of the department. A detailed analysis of 1945-2016 educational activity of the economic and social geography department of Ivan Franko National University of Lviv has been performed, namely ensuring teaching of academic disciplines, diversification of the educational plan, publication of educational and methodological literature etc. The research has demonstrated the importance of the department in the educational process of the Faculty of Geography, especially in teaching academic disciplines. It has been determined that since 2010, the proportion of courses taught by the department employees has been reduced twofold, and a number of disciplines by specialisation has been cut down, given the growing number of elective (not geographical) courses. This threatens the integrity and comprehensiveness of social-geographical component of the curriculum when training geography specialists. A special emphasis has been put on the challenges the department has faced due to 2016 transition to preparing specialists in such disciplines as «Education» 01 and «Science» 10. We have done the SWOT analysis of the educational and methodological activity of the department and identified promising areas of its future development.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7089
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Географія. 2016. № 2(41)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Biletskyi, Kotyk.pdf334,5 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.