Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7297
Назва: Типова програма з української мови як іноземної для підготовчих факультетів вищих навчальних закладів України: теорія та практика укладання
Інші назви: Типовая программа по украинскому языку как иностранному для подготовительных факультетов вузoв Украины: теория и практика составления
Typical curriculum of Ukrainian as a foreign language for preparatory faculties of higher educational establishments in Ukraine: theory and practice of development
Автори: Іванишин, Галина
Бібліографічний опис: Іванишин, Г. Типова програма з української мови як іноземної для підготовчих факультетів вищих навчальних закладів України: теорія та практика укладання / Галина Іванишин // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2016. – № 4. – С. 163–169. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2016
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: типова програма
українська мова як іноземна
українськомовна підготовка
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано Типову програму з нормативної навчальної дисципліни «Українська мова як іноземна», укладену колективом співробітників кафедри мовознавства Івано-Франківського національного медичного університету для підготовчих факультетів/відділень ВНЗ України. Зазначено, що навчальний процес у ВНЗ МОЗ України, який відбувається в контексті глобальних освітніх перетворень, потребує докорінних змін інформаційно-методичного супроводу. Охарактеризовано мету, принципи, підходи, зміст та структуру програми, що реалізують концепцію українськомовної підготовки іноземних громадян в українських ВНЗ. Показано, що програма відповідає вимогам Загальноосвітніх стандартів з української мови як іноземної, Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти та визначає рівні мовно-комунікативної компетентності іноземних студентів з основних видів мовленнєвої діяльності: говоріння, аудіювання, читання та письма. Програма передбачає забезпечення комунікативних потреб студентів у побутовій, навчально-професійній, соціально-культурній і навчально-науковій сферах та формування комунікативної компетентності, які сприятимуть становленню мовної особистості майбутнього фахівця. Увесь матеріал підібраний з урахуванням цілей і завдань, що визначені пізнавальними та професійними потребами іноземних студентів.
Проанализирована Типовая программа по нормативной учебной дисциплине «Украинский язык как иностранный», составленная для подготовительных факультетов/ отделений вузов Украины. Отмечено, что учебный процесс в вузах Украины, который протекает в контексте глобальных образовательных преобразований, требует существенных изменений информационно-методического сопровождения. Охарактеризованы цель, принципы, подходы, содержание и структура программы, реализующие концепцию украиноязычной подготовки иностранных граждан в Украине. Отмечено, что программа соответствует требованиям Общеобразовательных стандартов по украинскому языку как иностранному и определяет уровни языковой и коммуникативной компетентности иностранных студентов из основных видов речевой деятельности: говорения, аудирования, чтения и письма. Программа предусматривает обеспечение коммуникативных потребностей студентов в бытовой, учебно-профессиональной, социально-культурной и учебно-научной сферах, а также формирование коммуникативной компетентности, которые будут способствовать становлению языковой личности будущего специалиста. Материал подобран с учетом целей и задач, определенных познавательными и профессиональными потребностями иностранных студентов.
The article describes the standard curriculum of normative discipline "Ukrainian language as a foreign one" worked out by coworkers of Linguistics Department of Ivano-Frankivsk National Medical University for preparatory faculties of ukrainian higher educational institutions. The purpose, principles, approaches, content and structure of the program are determined. All of the above mentioned components help to implement the concept of foreign students training of Ukrainian language at universities in Ukraine. The curriculum meets the general educational standards of Ukrainian language and determines the foreign students’ level of linguistic and communicative competence within the speech activity: speaking, listening, reading and writing. The content of teaching defined in the curricullum, is based on general and special linguodidactic principles. The authors of the curriculum offer to implement the process of foreigners’ language education at preparatory faculties in the unity of the communicative, adaptive and general scientific approaches. The program defines the main strategic directions of education - content lines (speech, language, socio-cultural, active, or strategic) that help students to achieve the required level of communicative competence sufficient for communication and learning, and professional growth.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7297
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2016, № 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ivanyshyn.pdf572,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.