Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7304
Название: Зіставний аналіз існуючих інтенсивних методів навчання іноземних мов
Другие названия: Сопоставимый анализ существующих интенсивных методов обучения иностранным языкам
Comparative analysis of existing intensive methods of teaching foreign languages
Авторы: Митник, Марія
Библиографическое описание: Митник, М. Зіставний аналіз існуючих інтенсивних методів навчання іноземних мов / Марія Митник // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2016. – № 4. – С. 210–216. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публикации: 2016
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: зіставний аналіз
інтенсивний метод
інтенсифікація навчання
методика інтенсивного навчання іноземних мов
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): Представлено дослідження з вивчення й зіставного аналізу існуючих інтенсивних методів навчання іноземних мов. Виявлено позитивних та негативних сторін інтенсивної методики навчання іноземних мов. Розглянуто ідеї раціональної організації і інтенсифікації навчання іноземних мов від їх зародження й до моменту їх складання у цілісну систему. Проаналізовано переваги і недоліки найпопулярніших методик інтенсивного навчання, характерних для різних історичних періодів: cугестопедичний метод Г. Лозанова, метод активізації резервних можливостей учнів Г. Кітайгородської, емоційно-смисловий метод І. Шехтера, інтенсивний курс вивчення іноземної мови Л. Гегечкорі, сугестокібернетичний інтегральний метод прискореного навчання іноземної мови В. Петрусинського, прискорений курс вивчення розмовного мовлення шляхом занурення А. Плесневич. Проаналізовано принципи навчання і роль кожного методу в розвитку методики інтенсивного навчання іноземної мови.
Представлено исследование по изучению и сопоставимому анализу существующих интенсивных методов обучения иностранным языкам. Выявлены положительные и отрицательные стороны интенсивной методики обучения иностранным языкам. Рассмотрено идеи рациональной организации и интенсификации обучения иностранным языкам от их зарождения и до момента их составления в целостную систему. Проанализировано преимущества и недостатки самых популярных методик интенсивного обучения, характерных для различных исторических периодов: cугестопедический метод Г. Лозанова, метод активизации резервных возможностей учащихся Г. Китайгородськой, эмоционально-смысловой метод И. Шехтера, интенсивный курс изучения иностранного языка Л. Гегечкори, сугестокибернетический интегральный метод ускоренного обучения иностранному языку В. Петрусинского, ускоренный курс изучения разговорной речи путем погружения А. Плесневич. Проанализированы принципы обучения и роль каждого метода в развитии методики интенсивного обучения иностранных языков.
The article deals with the study and analysis of comparable existing intensive methods of teaching foreign languages. This work is carried out to identify the positive and negative aspects of intensive methods of teaching foreign languages. The author traces the idea of rational organization and intensification of teaching foreign languages from their inception to the moment of their preparation in an integrated system. advantages and disadvantages of the most popular methods of intensive training also analyzed the characteristic of different historical periods, namely cugestopedichny method G. Lozanov method activation of reserve possibilities of students G. Kitaygorodskoy, emotional-semantic method I. Schechter, an intensive course of learning a foreign language L. Gegechkori , sugestokibernetichny integral method of accelerated learning a foreign language B. Petrusinskogo, a crash course in the study of spoken language by immersion A. Plesnevich. Analyzed the principles of learning and the role of each method in the development of methods of intensive foreign language training. The author identified a number of advantages and disadvantages of intensive methods of teaching foreign languages: 1) the assimilation of a large number of linguistic, lexical and grammatical units; 2) active use of acquired knowledge, skills and abilities in the practice of oral speech communication in a foreign language; 3) the ability to use language material resulting not only in his speech, but also in understanding the interlocutor; 4) overcoming psychological barriers, including fear of the possibility of making a mistake; 5) high efficiency and fast learning; 6) too much new language material that is presented; 7) training of oral forms of communication; 8) decline of grammatical units and models.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7304
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2016, № 4

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Mytnyk.pdf550,47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.