Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7434
Название: Когнітивно-риторична структура передмов мотиваційного жанру «мистецтво успіху»
Другие названия: Когнитивно-риторическая структура предисловий мотивационного жанра «искусство успеха»
Generic structure of preface sections in motivational self-help books
Авторы: Годісь, Юлія
Библиографическое описание: Годісь, Ю. Когнітивно-риторична структура передмов мотиваційного жанру «мистецтво успіху» / Юлія Годісь // Наукові записки Тернопільського Державного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Сер. Мовознавство. – 2016. – Вип. 1(25). – С. 25–32. – Бібліогр. наприкінці ст.
Дата публикации: 2016
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: мотиваційний жанр «мистецтво успіху»
когнітивно-риторична структура жанру
риторичний крок (функціонально-семантичний блок)
риторична стратегія
Серия/номер: Мовознавство;
Краткий осмотр (реферат): У статті виявлено та проаналізовано когнітивно-риторичну структуру передмов мотиваційного жанру «мистецтво успіху». Особливості цієї структури формалізовані у вигляді двох риторичних кроків або функціонально-семантичних блоків – заклик до адресата прочитати книгу та констатація авторитетності адресанта. Вивчення риторичних стратегій імплементації першого блоку засвідчило, що автори мотиваційного жанру, намагаючись переконати потенційного читача звернутись до основного тексту, чітко формулюють мету книги та малюють майбутні позитивні зміни у житті адресата після прочитання твору. Ідеї, викладені в основному тексті, позиціонуються як виняткові та унікальні, доступні для розуміння та легкі для застосування. Інтрига, спричинена анотуванням деяких повідомлень книги, ефективно сприяє переконанню прочитати твір. Через риторичні прийоми імплементації другого функціонально-семантичного блоку автори текстів мотиваційного жанру позиціонують себе як досвідчені вчителі-експерти, авторитетні та надійні порадники.
В статье анализируется когнитивно-риторическая структура предисловий мотивационного жанра «искусство успеха». Особенности этой структуры представлены в виде двух функционально-семантических блоков – призыв к адресату прочитать книгу и констатация авторитетности адресанта. Изучение риторических стратегий имплементации первого блока показало, что адресанты мотивационного жанра, стремясь убедить потенциального читателя обратится к основному тексту, четко формулируют цель книги и будущие позитивные изменения в жизни адресата, которые наступят после ее прочтения. Идеи, изложенные в основном тексте, представляются как исключительные и уникальные, доступные и легкие для применения. Интрига, вызванная аннотированием некоторых сообщений книги, эффективно способствует убеждению прочитать произведение. Через риторические стратегии имплементации второго функционально-семантического блока адресанты мотивационного жанра позиционируют себя как опытные учителя-эксперты.
This research investigates the generic structure of preface sections in motivational self-help books. The structure is represented by two rhetorical moves – persuading addresses to read the book and constructing author’s credibility. The authors of self-help books attempt to persuade addresses to read the book by stating its purpose and by indicating the positive outcome of reading the book as well as by claiming its uniqueness and accessibility and summarizing some of its parts. The aim of the second rhetorical move is to present the authors of self-help books as experienced teachers, coaches and credible sources of advice.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/7434
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка. Сер. Мовознавство. 2016. Вип. 1 (25)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Godis.pdf435,98 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.