Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8256
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШевців, Зоя-
dc.date.accessioned2017-10-17T07:33:41Z-
dc.date.available2017-10-17T07:33:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationШевців, З. Критерії сформованості соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання у загальноосвітній школі / Зоя Шевців // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 1. – С. 42–48. – Бібліогр.в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8256-
dc.description.abstractВизначено необхідність формування соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання в загальноосвітній школі (ЗОШ). Розкрито сутність вказаної компетентності та охарактеризовано її структурні компоненти. На основі аналізу сучасних досліджень визначено критерії і параметри оцінювання рівнів сформованості соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання в умовах ЗОШ. Встановлено три рівні соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя, котрий буде працювати з молодшими школярами в умовах інклюзивного навчання: достатній, середній і високий. Охарактеризовано складові зазначених рівнів цієї компетентності.uk_UA
dc.description.abstractОпределена необходимость формирования социально-педагогической компетентности будущего учителя начальных классов инклюзивного обучения в общеобразовательной школе. Раскрыта сущность указанной компетентности и охарактеризованы ее структурные компоненты. На основе анализа современных исследований выделены критерии и параметры оценки уровней сформированности социально-педагогической компетентности будущего учителя начальных классов инклюзивного обучения общеобразовательной школы. Установлены три уровня социально-педагогической компетентности будущего учителя, который будет работать с младшими школьниками в условиях инклюзивного обучения: достаточный, средний и высокий. Охарактеризованы составляющие компоненты указанных уровней этой компетентности.uk_UA
dc.description.abstractThe article aims to justify the formation of criteria and indicators of social-pedagogical competence of the future teachers of primary school of inclusive comprehensive school and to determine its level of development. The objectives are to determine the status of the development problems of professional competence of teachers in inclusive education; essence and structural components of social-pedagogical competence of future primary school teacher of inclusive comprehensive school; criteria, indicators and levels of social-pedagogical competence of future primary school teacher of inclusive comprehensive schools. The education system in Ukraine is gradually transition to inclusive education. Inclusive comprehensive school is being created. It requires a highly qualified primary school teacher who co-teaches regulatory children and children with disability. The article is grounded the necessity of social-pedagogical competence of future teachers of primary school of inclusive comprehensive schools. The essence of social-pedagogical competence of future primary school teacher of inclusive comprehensive schools is defined. The structural components of social-pedagogical competence are characterized. Scientific papers on the issue of formation of competence of experts in various fields are analyzed. The pronunciation for selection and justification criteria and parameters of formation of professional competence is overviewed. The group of the criteria suggested by various scientists from the evaluation of the formation of professional competence of specialists in different fields is considered. The criteria and parameters of evaluating the levels of social-pedagogical competence of future teachers of primary school in inclusive comprehensive schools are selected on the base of the analysis of modern achievements of scientists. Future prospects of research is in developing of a method of diagnosing the levels of social-pedagogical competence of future primary school teacher in inclusive comprehensive school.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectкритеріїuk_UA
dc.subjectпоказникиuk_UA
dc.subjectрівніuk_UA
dc.subjectсоціально-педагогічна компетентністьuk_UA
dc.subjectмайбутній вчитель початкових класів інклюзивного навчання у загальноосвітній школіuk_UA
dc.titleКритерії сформованості соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання у загальноосвітній школіuk_UA
dc.title.alternativeКритерии сформированности социально-педагогической компетентности будущего учителя начальных классов инклюзивного обучения в общеобразовательной школеuk_UA
dc.title.alternativeCriteria of Formation of Social-Pedagogical Competence of Future Primary School Teachers in Inclusive Secondary Schooluk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Shevtsiv.pdf689,02 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.