Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8276
Название: Вища хореографічна освіта: досвід німецькомовних країн
Другие названия: Высшее хореографическое образование: опыт немецкоязычных стран
Higher Choreographic Education: the Experience of German-Speaking Countries
Авторы: Ткаченко, Ірина
Библиографическое описание: Ткаченко, І. Вища хореографічна освіта: досвід німецькомовних країн / Ірина Ткаченко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 1. – С. 177–183. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публикации: 2017
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: вища хореографічна освіта
хореографічна підготовка
напрям підготовки
структура
вища танцювальна школа
вища мистецька школа
академія
університет
Серия/номер: Педагогіка;
Краткий осмотр (реферат): Проаналізовано сучасний стан вищої хореографічної освіти та особливості фахової підготовки хореографів у німецькомовних країнах – Австрії, Німеччині та Швейцарії. Розглянуто структуру вищої хореографічної освіти. Встановлено, що в Німеччині функціонують університети, вищі танцювальні школи та вищі мистецькі школи, в Австрії та Швейцарії – університети та академії. З’ясовано основні напрями, за якими здійснюють підготовку майбутніх хореографів, зокрема: «Танець», «Педагогіка танцю», «Сучасний танець», «Наука про танець», «Хореографія». Конкретизовано правила вступу на хореографічні спеціальності до вищих навчальних закладів (ВНЗ) німецькомовних країн.
Проанализировано современное состояние высшего хореографического образования и особенности профессиональной подготовки хореографов в немецкоязычных странах – Австрии, Германии и Швейцарии. Рассмотрена структура высшего хореографического образования. Установлено, что в Германии функционируют университеты, высшие танцевальные школы и высшие художественные школы, в Австрии и Швейцарии – университеты и академии. Выяснены основные направления, по которым осуществляют подготовку будущих хореографов, в частности: «Танец», «Педагогика танца», «Современный танец», «Наука о танце», «Хореография». Конкретизированы правила поступления на хореографические специальности в высшие учебные заведения немецкоязычных стран.
The current state of higher choreographic education and features of professional training of choreographers in the German-speaking countries, in particular Austria, Germany and Switzerland were analyzed. It is found that most of the German-speaking countries are Germany, Austria and Switzerland, which became the object of study. The considered the structure of higher choreographic education in the German-speaking countries. Universities, higher dance schools and higher art schools are functioning in Germany. Universities and academies are functioning in Austria and Switzerland. The institutions of theatre sciences, faculty of pedagogy and psychology, departments of performing arts are the structural units of the universities. The institutions of higher education have both private and state ownership. It is found out that the main areas for which training is future choreographers in the German-speaking countries there is a "Dance", "Dance pedagogy", "Modern dance", "Science of dance", "Choreography". German-speaking countries recognized by the training of specialists in the specialty choreography of Modern dance that has no analogues in Ukraine. The term of study is four (bachelor) and two (master) years. Higher choreographic education in these countries has a different approach and aims at mastering a separate specialty that provides future dance instructors completely and thoroughly master the basic knowledge and skills in this specialty. Specific conditions and rules of admission to the higher educational institutions of German-speaking countries.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8276
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Tkachenko.pdf623,2 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.