Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8817
Назва: Проектні технології як ефективний засіб формування екологічної культури студентів
Інші назви: Проектные технологии как эффективное средство формирования экологической культуры студентов
PROJECT TECHNOLOGIES AS AN EFFICIENT TOOL OF ECOLOGICAL CULTURE DEVELOPMENT OF STUDENTS
Автори: Чайковська, Ганна Богданівна
Бібліографічний опис: Чайковська, Г. Проектні технології як ефективний засіб формування екологічної культури студентів / Ганна Чайковська // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 3. – С. 106–113. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2017
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: екологічна освіта
екологічні проекти
екологічна культура
природоохоронна діяльність
самостійна робота
экологическое образование
экологические проекты
экологическая культура
природоохранная деятельность
самостоятельная работа
ecological education
ecological projects
ecological culture
environmental activity
selfdirected work
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Розглянуто проблему ефективності використання проектної діяльності у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Проаналізовано педагогічні можливості екологічних проектів у вирішенні завдань сучасної екологічної освіти. З’ясовано, що реалізація проектних технологій зумовлює зростання ролі кожного студента в навчанні й професійному самовизначенні. Виявлено та охарактеризовано педагогічні умови використання проектів у формуванні екологічної культури студентів: спрямованість завдань проекту на природоохоронну діяльність шляхом залучення студентської молоді до вирішенням важливих локальних і регіональних проблем; посилення ступеня самостійності студентів у реалізації мети проектної діяльності; використання міждисциплінарних зв’язків для вирішення конкретних екологічних завдань і проблем; орієнтація екологічних проектів на майбутню професійну діяльність, систематичне залучення студентів до участі в екологічних проектах впродовж усього періоду навчання у ВНЗ. Встановлено, що дотримання цих умов сприяє розвитку активної природоохоронної позиції студентської молоді, формуванню у неї науково-дослідницьких і науково-практичних умінь та навичок щодо вирішення екологічних проблем, а також умінь ухвалювати рішення і здатності брати на себе екологічну відповідальність за стан довкілля. Доведено, що використання екологічних проектів у навчально-виховному процесі вищої школи створює умови для успішної реалізації завдань екологічної освіти і формуванню в студентів високого рівня екологічної культури.
Рассмотрена проблема эффективности использования проектной деятельности в вузе. Проанализированы педагогические возможности экологических проектов в решении задач современной экологического образования. Установлено, что реализация проектных технологий сопровождается возрастанием роли каждого студента в обучении и профессиональном самоопределении. Выявлены и охарактеризованы педагогические условия использования проектов в формировании экологической культуры студентов: направленность задач проекта на природоохранную деятельность путем привлечения студенческой молодежи к решению важных локальных и региональных проблем; усиление степени самостоятельности студентов в реализации цели проектной деятельности; использование междисциплинарных связей для решения конкретных экологических задач и проблем; ориентация экологических проектов на будущую профессиональную деятельность, систематическое привлечение студентов к участию в экологических проектах на протяжении всего периода обучения в вузе. Установлено, что соблюдение этих условий способствует развитию активной природоохранной позиции студенческой молодежи, формированию у нее научно-исследовательских и научно-практических умений и навыков по решению экологических проблем, а также умений принимать решения и способности брать на себя экологическую ответственность за состояние окружающей среды. Доказано, что использование экологических проектов в учебно-воспитательном процессе высшей школы создает условия для успешной реализации задач экологического образования и формированию у студентов высокого уровня экологической культуры.
The article deals with problem of the effectiveness of project activity in a higher educational institution (HEI). In particular, the pedagogical capabilities of ecological projects in solving the problems of modern environmental education have been analyzed. It has been found out that the implementation of project technologies is accompanied by an increase of each student’s role in teaching and professional self-determination. The following pedagogical conditions of using projects in shaping the students’ environmental culture are identified and characterized: orientation of the project’s objectives to environmental protection activities by involving students in solving essential local and regional problems; increasing the degree of student autonomy in the implementation of the purpose of the project activity; the use of interdisciplinary connections for solving specific environmental issues and problems; focusing of environmental projects on the future professional activities, systematic involvement of students into environmental projects throughout the period of study in higher education. It has been proved that environmental activities in the framework of the project activity is aimed at the formation and improvement of practical skills in the field of nature conservation, the development and manifestation of volitional qualities, as well as the ability to be active in solving local environmental problems. It has been discovered that independent activity forms the conscious mood for students to systematically accumulate ecological knowledge and is a necessary condition for the self-organization of the educational environmental activity of the individual, and in the future specialists with a high-level of ecological culture. It has been found out that the use of interdisciplinary links to solve specific environmental problems is a convincing example of integration processes in environmental science. It has been established that observance of these conditions contributes to the development of students’ engagement in environmental protection, the development of their theoretical background and practical research skills, as well as skills in solving environmental problems. These conditions contribute to the development of an active position in decision-making and ability to assume responsibility for the state of the environment. It is proved that the use of environmental projects in the educational process of higher education establishments creates conditions for the successful implementation of the tasks of environmental education and fostering the high-level ecological culture of the students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8817
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14Chajkovska.pdf105,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.