Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8821
Назва: Врахування вікових особливостей учнів початкової школи з особливими потребами в умовах індивідуалізації навчання
Інші назви: Учет возрастных особенностей учащихся начальной школы с особыми потребностями в условиях индивидуализации обучения
TAKING INTO ACCOUNT THE AGE CHARACTERISTICS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS IN THE CONDITIONS OF INDIVIDUALIZATION OF EDUCATION
Автори: Ратушняк, Наталія
Бібліографічний опис: Ратушняк, Н. Врахування вікових особливостей учнів початкової школи з особливими потребами в умовах індивідуалізації навчання / Наталія Ратушняк // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. – 2017. – № 3. – С. 134–139. – Бібліогр. в кінці ст.
Дата публікації: 2017
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: учні початкової школи
учні з особливими потребами
інклюзивна освіта
індивідуалізація навчання
психофізичні особливості
навчально-пізнавальна діяльність
ученики начальной школы
ученики с особыми потребностями
инклюзивное образование
индивидуализация обучения
психофизические особенности
учебно-познавательная деятельность
primary school pupils
pupils with special needs
inclusive education
individualization of studies
psychological and physical features
educational and cognitive activity
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Висвітлено вікові особливості учнів початкової школи та внутрішні психічні особливості дитини молодшого шкільного віку з особливими потребами для організації її індивідуального навчання. Зокрема виокремлено інтелектуальний аспект, смислове сприймання та структурність сприйняття. Проаналізовано результати соціальних зрізів, дані обстежень психолого-медико-педагогічних консультацій, наукові праці зарубіжних і вітчизняних дослідників цієї проблеми. Визначено, що важливими функціями вчителя під час індивідуалізації навчання є стимулювання пізнавальної діяльності, постійний контроль за виконанням завдань, своєчасна допомога у подоланні труднощів навчання. Охарактеризовано анатомо-фізіологічні, психічні та психологічні вікові особливості учнів молодшого шкільного віку, враховуючи їхні пізнавальні потреби. Визначено основні групи дітей з особливими потребами та їхні психофізичні якості. Проаналізовано анатомо-фізіологічні, психологічні та психічні особливості учнів з вадами зору, слуху, мовлення, розладом опорно-рухової системи, розумовою відсталістю. Описано особливості інтелектуальної активності учнів початкової школи з вадами розвитку. Охарактеризовано шляхи індивідуалізації навчання учнів початкової школи в умовах інклюзивного навчання.
Выделены возрастные особенности учащихся начальной школы и внутренние психические особенности ребенка младшего школьного возраста с особыми потребностями для организации его индивидуального обучения. Среди них выделены интеллектуальный аспект, смысловое восприятие и структурность восприятия. Проанализированы результаты социальных срезов, данные обследований психолого-медико-педагогических консультаций, научные труды зарубежных и отечественных исследователей данной проблемы. Определено, что важными функциями учителя во время индивидуализации обучения является стимулирование познавательной деятельности, постоянный контроль за выполнением задач, своевременная помощь в преодолении трудностей обучения. Охарактеризованы анатомо-физиологические, психические и психологические возрастные особенности учащихся младшего школьного возраста в контексте учета их познавательных потребностей. Определены основные группы детей с особыми потребностями и их психофизические качества. Проанализированы анатомо-физиологические, психологические и психические особенности учащихся с нарушениями зрения, слуха, речи, расстройством опорно-двигательной системы и умственной отсталостью. Описаны особенности интеллектуальной активности учащихся начальной школы с пороками развития. Охарактеризованы пути индивидуализации обучения учащихся начальной школы в условиях инклюзивного обучения.
In the article is analyzed the modern concept of elementary school and it is determined that its purpose is to create for each child, despite all sorts of deviations, favorable conditions for the comprehensive development of his abilities and talent, the purposeful development of his personality. The reform of the system of inclusive education, the transition from the traditional approach in the educational process to the competent, from the mode of functioning to the mode of development and self-development, testify to the real need to address the problem of individualization of education. Outlines the age-old peculiarities of primary school pupils and internal psychic peculiarities of a child of junior school age with special needs for the organization of their individual learning. Among them there is an intellectual aspect, semantic perception and structural perception. The results of social sections, surveys of psychological, medical and pedagogical consultations and scientific works of foreign and native scientists of this problem are analyzed. In the form of a table the basic age features of pupils of primary school age are systematized and presented. It is determined that the important functions of the teacher during the individualization of training are the stimulation of cognitive activity, constant control over the implementation of tasks, timely assistance in overcoming the difficulties of learning. The anatomical-phychic and psychological age features of pupils of primary school age are described. The basic groups of children with special needs and their psychological and physical qualities are determined. The psychological features of pupils with visual, hearing, speech disorder, musculoskeletal disorders and mental retardation are analyzed. The peculiarities of intellectual activity of pupils of elementary school with developmental defects are described. The personalization of the teaching of primary school pupils in the context of inclusive education is characterized. It is determined that the individualization of studying in primary school should be aimed at studying, disclosing the individual inner world of each pupil, and also creating conditions for its possible manifestation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/8821
Розташовується у зібраннях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2017, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
18Ratushnjak.pdf98,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.