Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9287
Title: Антропоцентризм як філософсько-методологічна основа концепції Ф. де Соссюра
Authors: Просяник, Оксана
Bibliographic description (Ukraine): Просяник, О. Антропоцентризм як філософсько-методологічна основа концепції Ф. де Соссюра / Оксана Просяник // Studia Methodologica. - 2017. - Вип. 44. - С. 47–57. - Бібліогр. наприкінці ст.
Issue Date: 2017
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: anthropocentrism
linguistic activity
language
speech
conception
антропоцентризм
мовна діяльність
мова
мовлення
концепція
antropocentryzm
działalność językowa
język
mowa
koncepcja
Abstract: У статті порушена проблема філософських і методологічних засад й витоків поглядів Фердинанда де Соссюра. Концептуальний аналіз ключових положень соссюрівської концепції показав, що найважливішою її рисою є саме те, що це була номотетична пропозиція, спрямована на створення засад вивчення людської мовної діяльності як такої, мови як такої і мовлення як такого, але не як абстрактних конструктів, а як реальних досвідних функцій (вартостей, цінностей) кожного носія мови і кожного суб’єкта мовного досвіду.
W artykule poruszony został problem filozoficznych i metodologicznych podstaw i źródeł poglądów Ferdinanda de Saussure’a. Analiza konceptualna kluczowych tez koncepcji saussurowskiej wykazała, że jej główną cechą jest to właśnie to, co była nomotetychna propozycja ukierunkowana na stworzenie zasad badania ludzkiej aktywności językowej jako takiej, języka jako takiego i mowy dyskursywnej jako takiej, lecz nie jako abstrakcyjnych konstruktów, a jako empirycznych funkcji (wartości) każdego użytkownika języka i każdego podmiotu doświadczenia językowego.
The article touches on methodological views of Ferdinand de Saussure. Conceptual analysis of the key points has shown that the most important thing is the fact that it was a nomothetic position directed towards the creation of approaches to studying the human language activity as such, the language itself as such and the speech activity as such, not as abstract activities, but as real experience functions (values) of each language carrier and each subject of language experience.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9287
ISSN: 2307-1222
Appears in Collections:Studia Methodologica. Вип. 44

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5Prosjanuk.pdf103,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.