Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9699
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЧаговець, Алла-
dc.date.accessioned2018-08-07T08:03:20Z-
dc.date.available2018-08-07T08:03:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЧаговець, А. Закономірності і принципи соціокультурної концепції тілесно-ціннісного виховання дітей дошкільного віку у взаємодії з фізичним, моральним та естетичним вихованням / Алла Чаговець // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2018. - № 1. - С. 27–33. - Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9699-
dc.description.abstractВикладено та проаналізовано ключові закономірності і принципи соціокультурної концепції тілесно-ціннісного виховання дітей дошкільного віку у взаємодії із фізичним, моральним та естетичним вихованням. Наведено думки вчених, які займалися вирішенням цієї проблеми. Доведено, що розкриття теоретико-методологічних засад зазначеної концепції потребує передусім з’ясування теоретичних основ закономірностей і принципів системи тілесно-ціннісного виховання дошкільників. Вказано, що реалізація принципів системи тілесно-ціннісного виховання дітей дошкільного віку у взаємодії із фізичним, моральним та естетичним вихованням дає позитивні результати лише тоді, коли їх застосовують у гармонійному поєднанні, що сприятиме зростанню свідомої, патріотично налаштованої, духовно розвиненої особистості дитини. Проведений розгляд означеного питання став підставою для визначення критеріїв становлення ціннісного ставлення дитини до власної тілесності.uk_UA
dc.description.abstractИзложены и проанализированы ключевые закономерности и принципы социокультурной концепции телесно ценностного воспитание детей дошкольного возраста во взаимодействии с физическим, моральным и эстетичным воспитанием. Приведены мнения учёных, которые занимались решением этой проблемы. Доказано, что раскрытие теоретико-методологических принципов указанной концепции нуждается прежде всего в выяснении теоретических основ закономерностей и принципов системы телесно ценностного воспитание дошкольников. Указано, что реализация принципов системы телесно ценностного воспитание детей дошкольного возраста во взаимодействии с физическим, моральным и эстетичным воспитанием даёт позитивные результаты лишь тогда, когда их применяют в гармоничном сочетании. Отмечено, что главным заданием дошкольного учебного заведения является внедрение эффективной системы телесно ценностного воспитание детей дошкольного возраста во взаимодействии с физическим, моральным и эстетичным воспитанием, что будет способствовать росту сознательной, патриотически настроенной, духовно развитой личности ребёнка. Проведённое детальное рассмотрение представленной темы стало основанием для определения критериев становления ценностного отношения ребёнка к собственной телесности.uk_UA
dc.description.abstractThe article describes and analyzes the key laws and principles of social and cultural values of the concept of body-education of preschool children in interaction with the physical, moral and aesthetic education. It is noted that in today's conditions of development of preschool education, it is necessary to take into account the multilateral social demands and requirements, interests and needs of different groups of the population, special regularities and principles of physical and value education of children of preschool age. The purpose of this article is to determine the theoretical substantiation of the laws and principles of the socio-cultural concept of physical and value education of preschool children in cooperation with physical, moral and aesthetic education. The analysis allowed to reveal the theoretical and methodological foundations of the socio-cultural concept of physical and value education of preschool children in interaction with physical, moral and aesthetic education through the elucidation of the theoretical foundations of the laws and principles of the above system. Different thoughts are presented by both domestic and foreign scientists who were engaged in solving the problem of key regularities and principles of the sociocultural concept of physical and value education of preschool age children in interaction with physical, moral and aesthetic upbringing. It is proved that the disclosure of theoretical and methodological principles of the socio-cultural concept of physical and value education of preschool age children in interaction with physical, moral and aesthetic education requires first of all the elucidation of the theoretical foundations of the principles and principles of the system of physical and value education of preschoolers. It is suggested that the implementation of the principles of the system of physical and value education of preschool children in cooperation with physical, moral and aesthetic education yields positive results only when they are used in a harmonious combination. It is concluded that the main task of a preschool institution is to introduce an effective system of physical and value education of preschool children in conjunction with physical, moral and aesthetic education, which will promote the growth of a child's conscious, patriotically minded, spiritually developed personality. The detailed consideration of the issue of the principles and principles of the socio-cultural concept of the physical and value education of preschool children in cooperation with physical, moral and aesthetic education has become the basis for determining the criteria for the formation of the value relation of the child to his own physicality.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectдошкільний вікuk_UA
dc.subjectзаклади дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectсоціокультурна концепціяuk_UA
dc.subjectзакономірностіuk_UA
dc.subjectпринципиuk_UA
dc.subjectтілесно-ціннісне вихованняuk_UA
dc.subjectдошкольный возрастuk_UA
dc.subjectдошкольные учебные заведенияuk_UA
dc.subjectсоциокультурная концепцияuk_UA
dc.subjectзакономерностиuk_UA
dc.subjectпринципыuk_UA
dc.subjectтелесно-ценностное воспитаниеuk_UA
dc.subjectpre-school ageuk_UA
dc.subjectpre-school educational institutionsuk_UA
dc.subjectsociocultural conceptuk_UA
dc.subjectregularitiesuk_UA
dc.subjectprinciplesuk_UA
dc.titleЗакономірності і принципи соціокультурної концепції тілесно-ціннісного виховання дітей дошкільного віку у взаємодії з фізичним, моральним та естетичним вихованнямuk_UA
dc.title.alternativeЗакономерности и принципы социокультурной концепции телесно-ценностного воспитание детей дошкольного возраста во взаимодействии с физическим, моральным и эстетичным воспитаниемuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2018, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
4Chagovez.pdf283,85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.