Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9702
Title: Моделювання процесу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі
Other Titles: Моделирование процесса подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегательной деятельности в основной школе
MODELING OF TRAINING FUTURE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS FOR HEALTHCARE ACTIVITY AT SECONDARY SCHOOL
Authors: Безкопильний, Олександр
Сущенко, Людмила
Bibliographic description (Ukraine): Безкопильний, О. Моделювання процесу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі / Олександр Безкопильний, Людмила Сущенко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2018. - № 1. - С. 47–53. - Бібліогр. в кінці ст.
Issue Date: 2018
Publisher: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Keywords: моделювання
підготовка
майбутній учитель фізичної культури
здоров’язбережувальна діяльність
основна школа
моделирование
подготовка
будущий учитель физической культуры
здоровьесберегательная деятельность
основная школа
modeling
training
future Physical Culture teacher
healthcare activity
secondary school
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Акцентовано увагу на значенні здоров’язбереження підростаючого покоління та необхідності модернізації підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти. Розглянуто суть та особливості моделювання процесу підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. Вказано, що основу представленої моделі формує сукупність таких блоків, як цільовий, теоретико-методологічний, пізнавально-змістовий, технологічний і результативний. Констатовано, що її цільовий блок становить мета і завдання підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. Теоретико-методологічний блок включає компетентнісний, акмеологічний, особистісно орієнтований, практико-орієнтований та контекстний методологічні підходи, загальнопедагогічні принципи та принципи фізичного виховання. Пізнавально-змістовий блок складається з аксіологічного, гносеологічного, праксіологічного та особистісного компонентів готовності майбутніх педагогів. Технологічний блок включає форми, методи, засоби, функції та етапи підготовки. Результативний блок складається з критеріїв, показників і рівнів сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. Вказано, що результатом реалізації моделі є сформована готовність майбутніх шкільних педагогів до вказаної діяльності.
Акцентировано внимание на значении здоровьесбережения подрастающего поколения и необходимости модернизации подготовки будущих учителей физической культуры в учреждениях высшего образования. Рассмотрены сущность и особенности моделирования процесса подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегательной деятельности в основной школе. Указано, что основу представленной модели формирует совокупность таких блоков, как целевой, теоретико-методологический, познавательно-содержательный, технологический и результативный. Констатировано, что ее целевой блок составляет цель и задачи подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегательной деятельности в основной школе. Теоретико-методологический блок включает компетентностный, акмеологический, личностно ориентированный, практико-ориентированный и контекстный методологические подходы, общепедагогические принципы и принципы физического воспитания. Познавательно-содержательный блок состоит из аксиологического, гносеологического, праксиологического и личностного компонентов готовности будущих педагогов. Технологический блок включает формы, методы, средства, функции и этапы подготовки. Результативный блок состоит из критериев, показателей и уровней сформированности готовности будущих учителей физической культуры к здоровьесберегательной деятельности в основной школе. Указано, что результатом реализации моделт является сформированая готовность будущих школьных педагогов к указаной деятельности.
The paper pays much attention to the importance of healthcare for future generation and the necessity of modernization of training process of future Physical Culture teachers at higher educational establishments. The article considers the problem of modeling the process of preparing future Physical Culture teachers to healthcare activity at secondary school. The basis of the presented model is found to be formed by the complex of the following blocks – target, theoretical-methodological, cognitive-content, technological and productive. Target block consists of the purpose and task of preparing future Physical Culture teachers to healthcare activity at secondary school. The theoretical and methodological block is based on competence-based, acmeological, personality-oriented, practical-oriented and context-based methodological approaches, general pedagogical principles and principles of physical education. Cognitive-content block consists of axiological, epistemological, praxiological and personal components of the readiness of future teachers. Technological block involves forms, methods, means, functions and stages of training. The productive block is considered to consist of criteria, indices and the levels of the formed readiness of future Physical Culture teachers to healthcare activity at secondary school. It is indicated that the result of the implementation of the model is the formed readiness of future school teachers for the indicated activities.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9702
ISSN: 2311-6382
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2018, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7Bezkopulnuj.pdf286,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.