Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9877
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorМерлянова, Ольга-
dc.date.accessioned2018-09-14T08:46:55Z-
dc.date.available2018-09-14T08:46:55Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationМерлянова О. Психолого-педагогічні аспекти хореографічного виховання студентів вищих навчальних закладів / Ольга Мерлянова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Сер. Мистецтвознавство. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2018. - Вип. 1(38). - С.- 126–133.- Бібліогр. в кінці ст.uk_UA
dc.identifier.issn2411-3271-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/9877-
dc.description.abstractУ статті досліджено психолого-педагогічні аспекти навчальної діяльності при підготовці студентів хореографічного напрямку у вищих навчальних закладах. Охарактеризовано професійне педагогічне спілкування, що є запорукою в підготовці високопрофесійних фахівців у галузі хореографічного мистецтва. Проаналізовано стилі спілкування викладача зі студентською академічною групою під час навчальних занять, де важливим етапом роботи є підготовка та створення сумісних творчих проектів. Визначено оптимальний стиль спілкування в студентських хореографічних групах, який має вплив як на навчальний процес у цілому, так і на самопідготовку та реалізацію індивідуально-групових завдань зокрема. Сформульовано основні вимоги до педагогічної діяльності, де головними мають бути студент та його розвиток, а також захоплення своєю професією, досконале володіння психолого-педагогічною технікою та делікатність.uk_UA
dc.description.abstractВ статье исследовано психолого-педагогические аспекты учебной деятельности при подготовке студентов хореографического направления в высших учебных заведениях. Охарактеризовано профессиональное педагогическое общение, которое является залогом в подготовке высокопрофессиональных специалистов в отрасли хореографического искусства. Проанализировано стили общения преподавателя со студенческой академической группой во время учебных занятий, где важным этапом роботы является подготовка и создание совместных творческих проектов. Определен оптимальный стиль общения в студенческих хореографических группах, который влияет как на учебный процесс в целом, так и на самоподготовку и реализацию индивидуально-групповых заданий в частности. Сформулированы основные требования к педагогической деятельности, где главным должен быть студент и его развитие, а также интерес к своей профессии, доскональное владение психолого-педагогической техникой и деликатность.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the psychological and pedagogical aspects of the educational activities when university students of choreographic departments training. Aim of the article is to specify some principal pedagogical and psychological aspects when future choreographers are being trained. Pedagogical activities are closely connected with communication. It is the activity that is built up in accordance with the certain laws of communication. The contents of education are, first of all, considered to be an exchange of information, student-lecturer interaction and mutual understanding arranged by lecturer with the help of various communicative means. Pedagogical communication is also characterized by the style. As for the qualities which are characteristic for the lecturer’s style of communication we should emphasize on his/her attitude to the students and ability to manage the students group. Lecturer’s style of communication is based on his/her general attitude to the students, in particular, and professional activities, in general. That attitude can be defined as active-positive, passive-positive, negative. Individual style of pedagogical communication is specified as an integral system of certain pedagogical communication operations which ensure an effective interaction between a lecturer and students stipulated by goals, tasks of pedagogical activities and lecturer’s individuality different levels characteristics. Principal styles of communication are considered to be communication based on creative activities enthusiasm; on friendly terms; on dalliancing with students or on bullying them. Having analyzed the mentioned styles, we can assume that the guaranty of pedagogical activities shall be students training and bringing up, his/her personal development, being enthusiastic as for the profession, psychological-pedagogical skills and sense of tact. An important factor of future choreographers training is an ability to be taught. Every student has his/her individual physical characteristics and abilities to percept new information and personal technical skills to perform as well. An ability to be taught is characterized by time when new material is learnt, by quality of gained skills, by productivity, an opportunity to realize student’s skills and abilities and by getting satisfaction from the output. Student’s motivation is considered to be an important constituent of making the academic process in higher educational institutions more successful and effective. Only being motivated the students can achieve the highest results in education. So, the aim of lecturer’s activity is to determine motivational processes of students self-development. The lecturers shall use different educational and psychological approaches in the educational process to form motivational and educational students activities. Thus, significant psychological-pedagogical aspects during education of the future choreographer are: motivation to obtain the profession, self-development, encouragement for independent work, involving the project education. Success of the educational process depends on distinctly built specialists’ training system; those could be competitive on the employment market. Hence, one of the most important factors when professionals training in the universities of culture and arts is skilled and advanced teaching staff that using appropriate styles of communication with students are able to make the educational process interesting, cognitive, creative, actively introducing innovative techniques and technologies, up-to-date methods, creativity and encouraging students for cooperation when making and developing creative projects.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesМистецтвознавство;-
dc.subjectпедагогічні аспектиuk_UA
dc.subjectстиль спілкуванняuk_UA
dc.subjectхореографіяuk_UA
dc.subjectстудентuk_UA
dc.subjectпедагогічне спілкуванняuk_UA
dc.subjectхореографічний проектuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectпедагогические аспектыuk_UA
dc.subjectстиль общенияuk_UA
dc.subjectхореографияuk_UA
dc.subjectстудентuk_UA
dc.subjectпедагогическое общениеuk_UA
dc.subjectхореографический проектuk_UA
dc.subjectучебный процессuk_UA
dc.subjectpedagogical aspectsuk_UA
dc.subjectstyle of communicationuk_UA
dc.subjectchoreographyuk_UA
dc.subjectstudentuk_UA
dc.subjectpedagogical communicationuk_UA
dc.subjectchoreographic projectuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.titleПсихолого-педагогічні аспекти хореографічного виховання студентів вищих навчальних закладівuk_UA
dc.title.alternativeПсихолого-педагогические аспекты хореографического воспитания студентов высших учебных заведенийuk_UA
dc.title.alternativePSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF HOREOGRAPHIC EDUCATION OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. 2018. № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Merlyanova.pdf91,23 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.